bjerken Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Har ein 523i 1997 mod, som jeg har et problem med nå. Jeg har ingen sirkulasjon i kjølesystemet, slangen ifra motoren til ekspansjonstanken er varm mens slangen mellom motoren og radiatoren er kald. Noen som har et forslag på hva dette kan være? Har skiftet termostaten for et halvt år siden, så den tror jeg ikke det er. Kjølevæska tåler mellom 40 og 50 minus, så det har ikke frosset noe sted.. Gåen toppakning??? Hilsen frustrert og litt lei bmw eier... Moderatoredit(mAZE):Forandret litt på overskriften din.
tomerikk Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Hva er problemet. Koker den, ikke varme i kupeen eller annet. Sirkulasjon i radiatorkretsen får du ikke før termostaten åpner. Det mest sansynlige er defekt vannpumpe, termostat eller mye luft.
roahag Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Har du sjekket kjølevæska med tanke på om den faktisk tåler temperaturen ute nå? Dersom den er ok må du sjekke alle gummislanger; spesielt de tynne du finner under innsuget. Disse har en Ø på 10mm. De kan kjøpes hos radiator spasialisten, men du finner de ikke på feks biltema. Det høres ut som en lekkasje og at du har en luftlomme eller is i systemet. Blir de fuktig inni bilen når du starter?
ketil74 Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Jeg råder deg til å prøve å lufte systemet,og hvis det ikke hjelper vil jeg tro det er vannpumpen som er gåen.
TheBirg Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Jeg har samme problem som deg og har allerede en gående tråd om saken. Ikke at jeg skal kuppe tråden, men den har kommet litt lengre enn denne tråden. Mvh Birger http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=140389
bjerken Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 svaret var for mye luft i systemet.. Fikk ordna det for et par timer siden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå