Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e21 316 76mod. er selv litt itvil her på hva som passer av motor,er i denne? min synger så og si på sitt siste, og vil da bytte motor.

Gidder ikke å begyne å bygge om osv, så hva av bmw maksiner passe rett oppi? uten å bygge om masse.

Skrevet

Du har m10 motor. De sitter i e30 også tilogmed 87. (316 og 318) dem får du både med og uten sprut. e28 har også m10. (518)

Skrevet

Så lenge det er en 4 trinns (getrag 242), så passer den rett over.

M10 passer uansett oppi E21'en din uansett hva bil den har stått i. Eneste som er forskjell er om det er gasser/sprut, elektronisk eller mekanisk tenning, bunnpanne og motorfester.

Skrevet

Skal du ha noe som passer rett i uten å bygge om i det hele tatt må ha en m10-motor med gasser. Alle 02-bilene har motorer som passer, så har du e12-518 og 520(noen årsmodeller med 2-liter 4er), e28 tror jeg begynner med innsprut. e21 - 316, 318 og 320 med 4er. E30- 316 og 318.

Skal du ha innsprut blir det litt jobb, men ikke uoverkommerlig. de viktigste tingene er å få med tenningsmodul, bensinpumpe, tankarmatur, hjerne og retur på bensin.

Mellom tiden med gasser og L-Jetronic innsprut(rundt 1980) e21 /e30 ble det laged motorer med K-Jetronic. Det er mekanisk innsprut. Det eneste du da trenger er tankarmatur og retur for bensin.

Har en slik motor liggende til salgs om du er interessert - får den billig. Har satt i gvass kam på den, så den har vel ca 120HK tenker jeg - mangler fordeler så vidt jeg husker.

Alle kassene som sitter på andre m10 passer på motoren din, men du kan ikke bytte til e30 m10 kasse for den har ikke speedometeruttak på kassa, men det har du på kassa di.

Skrevet
Takk for hjelpen.

er ute etter motor jeg kan sette rett i og ikke begyne å lage om ting.

Pris på din?

Noen andre som har?

2500(?) Har tankarmatur fra E30 med retur for bensin, men vet vet ikke om den passer e21. Bensinpumpe kan du plukke fra eksempelvis e30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...