aottesen Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Fant til min store glede ut at alle kjøleslanger, og ekspansjonstanken var full i slush, etter en uke med minusgrader. Noen som har tips til hvordan man kan få tint dette utendørs? Litt vanskelig å flytte den, fra hvor den står nå. Og, det er jo ikke akkurat meldt Syden-temperatur med det første. Edit: Det har vært langt kaldere enn -5 i uken som har vært, peak var vel -20 på mandag. Skal frostvæsken tine nå som det blir "varmere"/mindre kaldt? (Altså, bare minus 5).
Ole Edition33 Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 prøve å sette på en vifte ovn ell noe da+legge over en pressening over panseret å vifta.
Sjøbuse Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 kan du ikke starte bilen da? og passe på tempraturmåleren. vil vel tine av varmen da. så kan du fylle på kjøleveske istede for vann. fryser det på 5- grader er det dårlig kjøleveske
Rodeglæppen Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 det beste vil jeg tro er å ikke starte den inntil du har fått varma den opp. en varme vifte med pressening er en god ide;) og kansje tømme kjøle systemet fra sånn som det er nå og få på nytt
aottesen Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Da får det bli en tur på Biltema og kjøpe noe som produserer grusomme mengder varme, og en pressening i morgen. Med buss. Digg.
jensemann23 Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 sett en sånn gammel kokeplate på fullt under bunnpanna. Det funker, men pass på så det ikke blir for varmt, må være litt mellomrom
aottesen Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Det hørtes fryktelig farlig ut? Ser for meg en oljebrann av ukjente dimensjoner..
jensemann23 Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 nei da, går helt fint. Det er ingen åpen flamme der vettu. Bare pass på at det er nok mellomrom til at det ikke blir brennvarmt. Skal være godt og varmt, men du skal kunne ta på bunnpanna med hånden såvidt uten at du brenner deg. Husk det er mye varmere når motoren går, og det er ikke farlig:)
Ivanrogov Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Har vært 2bilbranner her den siste uken, etter oppvarming av motorrom med diverse ovner. Så tau heller bilen til nermeste varmgarasje.
aottesen Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Har vært 2bilbranner her den siste uken, etter oppvarming av motorrom med diverse ovner. Så tau heller bilen til nermeste varmgarasje. Problemet er at jeg står "nede på parkeringsplassen, bak blokken" (bilen må med andre ord taues rundt huset, og det er det for smalt til).
Mr.Silver Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 å sette bilen på tomgang i noen minutter i slengen har ikke noe å si.. Siden det kun er slusj så tiner dette fort. kom hjem til slusj i den ene bilen min igår, startet bilen å kjørte meg en tur jeg.. ett par minutter så var dette bra tenk på det gutter, det finnes luft avkjølte motorer. å kjøre motoren med slusj i systemet vil ikke føre til havari på noen minutter.
Sjøbuse Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 samme som jeg tenkte. og om man følger med på tempraturen vil det ikke være noe problem.
Fixfax Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Men før du gjør dette, tenk på den stakkar vannpumpa de. Skaff noen karer og dytt den fram, også tauer du den til et varmt sted, om det sku fryse helt blir dette dyrt. kan bli i allefall
jensemann23 Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 sant det , du vet aldri om det er helt frosset i vannpumpa og starter du opp kan du ødelegge impelleren...
miktor Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 eg har starta bilen min i rundt -30 grader(92, e36) og kjølevæska mi var heilt fin. då har eg 50-50 vatn og kjølevæske. trur absolutt det er lurt å ha i disse kalde tider. motor lager ikkje den flotteste lyden dei første 5-10 minutta akkurat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå