blast Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 Jeg begynte å merke et problem med min 91 320i e36 i går. Hadde 4-5 cm dødgang på clutch-pedalen før jeg fikk noe motstand. I dag er det ingen motstand før 2-3 cm fra bunn, dermed funker ikke clutchen... Er det sjans for at det har fryst? Er vel også hydraulisk på disse bilene, om jeg ikke tar helt feil, så hvor sitter påfylling for evt mer olje? Kan jo legge til at temperaturen ute har ligget på rundt 30 minus den siste uka... Håper noen kan hjelpe meg med dette raskt, da jeg ikke har særlig lyst til å gå i 30 blå til jobb i morgen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2010 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 Prøv å dra pedalen ut og se om den tar tidligere da. Sjekket lekkasjer? Hvordan er bremsene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2010 Har ikke sett noen lekkasje.... Bremsene er bra. Bilen stopper da ihvertfall da jeg ønsker det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2010 Pedalen returnerer av seg selv. Kan trykke den helt i bånn, så blir den med tilbake av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 jeg hadde samme på min da det var kaldt. Hydraulikken bruker bremsevæske fra samme tank som til bremsene. Jeg hadde parkert på værnes flyplass og kom hjem fra jobb etter 3 uker, og clutchen var akkurat som på din. Jeg måtte komme meg hjem, så jeg satte bilen i 1. gir og startet opp. Gasset på litt og slapp gassen akkurat når jeg skulle gire fra 1. til 2-3-4 osv. Det er lettere å gire opp enn ned, så kjør i ca 3 gir hele tiden du. Etter ca 10 minutter løsnet alt og ble normalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miktor Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 har akkurat samme problem no med min 320i. bremsene mine funker og. ka er problemet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2010 Har sjekket noen andre tråder på forumet og funnet ut at clutchen muligens må luftes... Samme beholder som bremsevæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 problemet er at det er alt for lenge siden dere har byttet bremsevæske. Bremsevæsken trekker til seg vann og når det blir ekstremkulde fryser det fast. Men sett bilen i gir og start opp og kjør så kommer det seg etterhvert. Så må dere bytte bremsevæske etterhvert. Det skal byttes hvert 2. år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 Finnes det noen guide på det å lufte clutchen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 Finnes det noen guide på det å lufte clutchen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 YouTube to the rescue Tok også å søkte på forumet, har vært oppe noen ganger ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2010 Det ordnet seg ved å fylle etter bremsevæske, pumpe clutch-pedal et par ganger, fylle på mer væske og pumpe mer. Så da var det i orden igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 10, 2010 Share Skrevet Januar 10, 2010 du må tappe ned all bremsevæsken og etterfylle ny også lufte. for grunnen til at det skjedde har du ikke løst ennå, det kommer til å skje igjen neste gang den fryser. Så bytt bremsevæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2010 du må tappe ned all bremsevæsken og etterfylle ny også lufte. for grunnen til at det skjedde har du ikke løst ennå, det kommer til å skje igjen neste gang den fryser. Så bytt bremsevæske. Da tar vi det når den tid kommer. Eller ved bedre vær.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå