arntfinn Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 min e36 323 mister noe/endel(merkbart) effekt når den oppnår skikkelig driftstemperatur, hva kan dette være?? ingen motorlamper eller noe som lyser, nytt luftfilter,plugger, oljefilter og olje. bruker ca 0,5l vann på 100mil, bruker ikke olje, men da jeg byttet olje måtte jeg fylle på over 7,5l å ikke 6,5l(som det står hær inne at det skal være) for å få nivået opp på max på peilepinnen. noen som har vært borti lignende eller har forslag på hva dette kan være? vurderer å anskaffe en feilkodeleser, men det er det vel ikke vits i når motorlampa ikke lyser?
jensemann23 Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Hvis det står 6,5 liter så er det 6,5 liter. Du har garantert 1 liter for mye på. ikke at jeg vet om det har noe med problemene å gjøre, men det er ikke bra. Prøv å stikk nedi en streng istedenfor peilepinnen (en som er like lang), så sammenligner du de. For på min hadde jeg samme problemet, og da viste pinnen feil fordi luftehullet i peilepinnerøret var tett eller noe. Fant aldri helt ut av det, men oljen ble dyttet ned i røret når o-ringen tettet, så da viste den for lite. Men til problemet ditt: Jeg tror det er enten Lambdasonden eller temperaturføleren i toppen.
arntfinn Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 ok! det med peilepinnen skal jeg sjekke i morgen!! men hadde ikke motorlampa mi lyst om det er feil med lambda eller noen andre viktige følere? takker for tipsene jensemann!
jensemann23 Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 nei, det er ikke motorlampe på europeiske utgaver
arntfinn Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Skrevet Januar 11, 2010 såpass ja? da ble det bestillt feilkodeleser likevell! hvorfor ikke i europa? nå ble jeg nyskjerrig!?
arntfinn Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 noen som har andre forslag på hva som feiler bilen min? kan forresten nevne at viskosekoblingen med vifte er byttet ut med elektrisk vifte som er termostatgiver styrt, starter på 92 grader. om dette kan ha noe med saken å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå