Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min e36 323 mister noe/endel(merkbart) effekt når den oppnår skikkelig driftstemperatur, hva kan dette være?? ingen motorlamper eller noe som lyser, nytt luftfilter,plugger, oljefilter og olje. bruker ca 0,5l vann på 100mil, bruker ikke olje, men da jeg byttet olje måtte jeg fylle på over 7,5l å ikke 6,5l(som det står hær inne at det skal være) for å få nivået opp på max på peilepinnen.

noen som har vært borti lignende eller har forslag på hva dette kan være?

vurderer å anskaffe en feilkodeleser, men det er det vel ikke vits i når motorlampa ikke lyser?

Skrevet

Hvis det står 6,5 liter så er det 6,5 liter. Du har garantert 1 liter for mye på. ikke at jeg vet om det har noe med problemene å gjøre, men det er ikke bra. Prøv å stikk nedi en streng istedenfor peilepinnen (en som er like lang), så sammenligner du de. For på min hadde jeg samme problemet, og da viste pinnen feil fordi luftehullet i peilepinnerøret var tett eller noe. Fant aldri helt ut av det, men oljen ble dyttet ned i røret når o-ringen tettet, så da viste den for lite.

Men til problemet ditt: Jeg tror det er enten Lambdasonden eller temperaturføleren i toppen.

Skrevet

ok! det med peilepinnen skal jeg sjekke i morgen!!

men hadde ikke motorlampa mi lyst om det er feil med lambda eller noen andre viktige følere?

takker for tipsene jensemann!

Skrevet

noen som har andre forslag på hva som feiler bilen min? kan forresten nevne at viskosekoblingen med vifte er byttet ut med elektrisk vifte som er termostatgiver styrt, starter på 92 grader. om dette kan ha noe med saken å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...