Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, tenkte da jeg kunne legge ut noe info her anng. mitt lille bruksbil-prosjekt.

Jeg har desverre ikke noen bilder fra ombyggingen, annet enn bunnpanne. Men har av sluttresultatet.

Jeg kasta ut den gamle M20'en å beholdt:

Starter

Svinghjul med clutch å trykkplate

Bunnpanna

Motorfester

Og div slanger osv.

Det jeg hadde fått hjem var ei 325 blokk med veiv å bunnpanne osv. Brukte bare deler jeg hadde liggende. F.eks. 2l topp :roll:

Til saken, jeg begynte med å montere bare blokka på girkassen.(kassa stod igjen i bilen) Så bygget jeg meg oppover imens jeg venta på å få bunnpanna sveist.( Stoor takk til RyfylkeAluminium)

Slik så den ut: Bruker 2\3del av bakre M20 og 1\3del av fremre M50 8)

p9gxl4eovtbjo40rvgkl.jpg

7uea26esad8ber5gatyx.jpg

Jeg oppdaga fort til slutt at innsuget måtte jeg gjøre noe spesiellt med, så nå midlertidig har jeg lagd mitt eget innsug i rustritt stål. Planene videre der er å kjøpe hydrobooster fra e28, i stedet for den som nå går på vakum. Da skal jeg ha plass til det orginale innsuget. Innsuget ble noe "snålt", men fynker for nå...

8nhe57mbdk3kthxrtqkg.jpg

ix0e86esfj9bshhysltp.jpg

Eksosen er fra 325 E36, men der måtte noen rør sveises om da de traff selve ramma.

Kaster inn noen bilder av bilen i morra :wink: Begynner også å montere MSII (MegaSquirt II) på den, kan bli morro :D

Det var det jeg hadde til i kveld, regner med at lakkering av hele bilen blir i sommer, da kommer også sommerfelgene på :shock::D

Skrevet

Dette blir nok en knall vinter bil. :D

Håper du har hatt den panna på ei blokk når den er sveisa?

Så burde da ha på masse pakkning stoff + ny pakkning mellom blokk og panne. For der likker det ofte ved sveising.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...