Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Helt siden jeg kjøpte min e34 518 94 modell har jeg merka at den har vert tung på styringa. Men nå i sprengkulda (lokalt her vil det si ned til - 15 kanskje) har styringa vert helt seig som sirup etter ei natt eller et par timer i kulda!

Kommer seg etter litt kjøring vel å merke, men det som er så merkverdig er at jeg tenkte at dette må da være olja som er dårlig, men når jeg sjekka i servotanken og skulle peile olja der, så rant dråpene av peilepinnen nett som ingenting.

Og selvoppretting av rattet kan jeg se langt etter når det har vert virkelig kaldt.

Har dere fortsatt tro på at det hjelper å skifte olje, eller er det noe annet muffens på gang her?

Burde ha dette i orden, for neste måned er det EU-godkjenning !

Mvh Anders :)

Skrevet

Vil tippe at det er rattakselleddet, det sitter mellom rattstammen og styre snekken. forklaringen på at det blir mykere etter hvert kan være at motoren varmer det opp.

Rattakselledd:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=30

disse bilene har styresnekke det er mulig at det kan være feil i denne mulig den er olje fylt, denne vil også bli varmet opp av motoren

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20

dårlig servoolje/pumpe vil som regel gi knurre lider når du svinger.

typisk feil ved rattledd er at det er lett å svinge mellom små punkter, ved større utslag vil det føles som om den draes over en kant.

myykt hart myykt hart.......

Skrevet

Hadde noe lunde samme problem med en e34 525i for en del år tilbake.

Da var det Hjelpesnekke foringen som måtte skiftes.

v90cl1kf2uy1j0n56jz3.jpg

Skrevet

Ahh, takk for gode svar!

Skal se på det når jeg får tid :) Byttet vertfall motorolje og filter i dag, så nå er jeg litt nermere en strøken bil !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...