solobari Skrevet Januar 11, 2010 Share Skrevet Januar 11, 2010 Noen som vet hvordan glødingen fungerer på denne bilen ? Er den styrt bare av gløderele og vanntempføler ? Bilen gløder ikke når den har stått 30 min til 1.5 t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 11, 2010 Share Skrevet Januar 11, 2010 Må den det da? Det gjør ikke min heller så lenge bilen er varm nok. Starter den greit uten å gløde er det nok normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solobari Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2010 Den er lett og starte i 30 minus, men så fort den har stått rolig i 30 min når motoren er varm, ja da må jeg kinne i 1 min før den starter. Skal prøve å dra ut tempsensoren da skal den visst gløde uansett ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 11, 2010 Share Skrevet Januar 11, 2010 Den er lett og starte i 30 minus, men så fort den har stått rolig i 30 min når motoren er varm, ja da må jeg kinne i 1 min før den starter. Skal prøve å dra ut tempsensoren da skal den visst gløde uansett ?? Det du her skriver er veldig likt det som sjer når du har stort gjenomslag i dyse ,trykket fra diesel pumpa(høytrykkspumpa) slipper ut via retur slangene på dysene,når dette skjer oppnås ikke trykket som trengs for å starte bilen.dette skjer ofte på halv varm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solobari Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2010 Bonden: det er ny diesel pumpe, nye glødeplugger, nytt diesel filter, byttet den diesel dysa med føler på og sjekket de andre ! + byttet gløderele Brukt 40.000 kr på mingen diesel og bilen er fortsatt lei å starte når den er varm Målte med voltmeteret når den ikke ville starte på glødepluggene, fikk da 0 volt ! Men er den noen som vet om bilen skal GLØDE da etter 30-50 min stopp ? Har snakket med mange og det er forskjellige meninger om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 11, 2010 Share Skrevet Januar 11, 2010 Bonden: det er ny diesel pumpe, nye glødeplugger, nytt diesel filter, byttet den diesel dysa med føler på og sjekket de andre ! + byttet glødereleBrukt 40.000 kr på mingen diesel og bilen er fortsatt lei å starte når den er varm Målte med voltmeteret når den ikke ville starte på glødepluggene, fikk da 0 volt ! Men er den noen som vet om bilen skal GLØDE da etter 30-50 min stopp ? Har snakket med mange og det er forskjellige meninger om dette Hvis jeg hadde betalt så mye penger for at denne feilen skulle bli rettet opp hos et anet verksted ,uten at den blei noe bedre ,hadde jeg krevd leiebil på deres regning til bilen din var i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå