Julianv Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Termostat åpner jo på temp/trykk, ingen sensor såvidt jeg vet.
Rannem Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Termostat åpner jo på temp/trykk, ingen sensor såvidt jeg vet. Ja, det er riktig. Termostaten åpner når den kjølevannet får en viss tempratur. Ikke lenge siden jeg byttet termostat, vannpumpe, alle vakumslanger og i tillegg radiatoren! Termostaten var fin, vannpumpen var fin. Vakumslangene slapp ut litt kjøleveske. I tillegg lakk radiatoren min i skjøten mellom aluminiumen og plasten. Svært dårlig patent av BMW med innebygget ekspansjonstank... Du bør se denne videoen, det var grunnen til at jeg byttet radiator: Mekonomen har uorginal radiator til E36 for ca 2300. Er du medlem av BMWCCN får du 5% rabatt på den
maartn Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Uff, mye styr dette her. Får intrykket av at BMW har mange "sykdommer" og "feilkonstruksjoner", blir litt oppgitt av dette her. Får vel bare sette bilen på verksted å blø noen lapper for denne dritten.
Rannem Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Uff, mye styr dette her. Får intrykket av at BMW har mange "sykdommer" og "feilkonstruksjoner", blir litt oppgitt av dette her. Får vel bare sette bilen på verksted å blø noen lapper for denne dritten. Alle biler har sine feil og mangler. Noen fler enn andre! Synes ikke dette er så ille feil på en bil som har rullet 200 000 km... Mange biler streiker totalt ved den lengden Men prøv å lokaliser lekasjen. Er jo ikke mange muligheter igjen da
maartn Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Men det er altså realistisk at p.g.a lekkasjen så åpner ikke termostaten? For det er det som er det store problemet.. Får satt trykk på den i morgen på verksted, så da finner jeg ut hvor det lekker.
Rannem Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Men det er altså realistisk at p.g.a lekkasjen så åpner ikke termostaten? For det er det som er det store problemet..Får satt trykk på den i morgen på verksted, så da finner jeg ut hvor det lekker. Du er helt sikker på at termostaten ikke åpner? Har du husket å lufte kjølesystemet ordentlig etter at du byttet termostaten?
Simpel Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Finner du lekkasjen er du godt på vei tror jeg. Lykke til på verksted.
maartn Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Ja, nedre slange på radiator er kald hele tiden. Har luftet så godt jeg klarer. Fulgt lufteguider som er skrevet her osv. Presset på slangene for å få ut luft ++
Rannem Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Ja, nedre slange på radiator er kald hele tiden.Har luftet så godt jeg klarer. Fulgt lufteguider som er skrevet her osv. Presset på slangene for å få ut luft ++ Den skal jo forsåvidt det. Er jo det nedkjølte kjølevannet som har vært gjennom radiator som går der. Spørs jo hvor kald den er da.. Var det denne guiden du fulgte? Fliid sin? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=105814
maartn Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Ja, stemmer.. men den fungerte dårlig. Startet motor osv..
Rannem Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Ja, stemmer.. men den fungerte dårlig. Startet motor osv.. Startet motor? Når i prosessen gjorde du dette?
maartn Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Etter jeg hadde fulgt den guiden en stund, så startet jeg opp for å se om det forsvant mer væske.. og om termostaten åpnet.. da vil det vel forsvinne en del mer væske?
Rannem Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Etter jeg hadde fulgt den guiden en stund, så startet jeg opp for å se om det forsvant mer væske.. og om termostaten åpnet.. da vil det vel forsvinne en del mer væske? Husker du hvor mye du fylte på?
maartn Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 Byttet termostaten og hadde ut vannpumpa, så alt kjølevannet forsvant. Skal være 10,5 liter. Regner med jeg fylte på igjen ca. 7 liter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå