Hauso Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Hellu! Driver å pusser opp min 02 touring, og lurer på hva som er populært å bruke for å behandle sveisene, og det bare metallet. Tenker da på grunninger av ymse slag. Vet at syregrunning antakelig er det beste, og noe mange bruker, men det er så forbanna dyrt. Finnes det noen gode løsninger når budsjettet er stramt? Lever på 2500 kr mnd her på skolen, så hadde vært greit om noen vet om noe som funker bra, men ikke koster skjorta.. Jobber på en farvehandel hjemme, og har snakka litt med de "lakkgutta" der. Fikk høre at antipest fra Jotun går ann å bruke. Det er det du har på båten din før du han bunnstoff på den. En 2-k grunning for metall og lettmetall, og appåtil plast. Har noen noen erfaringer med dette? Dette var meget rimelig i forhold til 3 liter med syregrunning Takker for svar, og god natt:D
D.Toft Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 har gode erfaringer med Hagmans 2komp grunning, gul av farge. kjøpte mine bøtter hos Bilxtra, men selges sikkert hos Mekonomen også, evt torshov.
Hauso Skrevet Januar 12, 2010 Forfatter Skrevet Januar 12, 2010 Ja, Men epoxygrunninga er drittdyr:P Eller er den ikke det? Noen andre som har formeninger?
Tuttifrutti Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Syregrunning er ikke tett. Viktigste er at grunninga er 2komponent (=tett) Vil anbefale å sanblåse alt bare metalett, brunox (rust killer) å deretter epoxy grunning. Du får det du betaler for
Hauso Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 har ikke mulighet til å sandblåse alt det bare metallet, men skal få pussa det ned til bart metall, og så tenkte jeg brunox inni bilen, og under. Men på taket, og kanaler og front/bak + bakskjermer, der det skal lakk, har jeg lyst til å bruke 2k grunning. Blir antakelig antipesten, da denne er 2k og for metall. Noen som har gjort dette før? Takker for svar:) God natt:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå