Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har trukket gjennom gjennom en kabel inn i cupen (tipper den er 0,75 mm²) og det jeg lurer på er om denne er tykk nok til å drive to neon lys? (ukjent merke) altså de skal ikke stå på hele tia, men blir mer av og til for gøy :lol: OG er det noen som har et godt tips hvor jeg kan ha en bryter til disse neon lysene? helst et sted lett tilgjenlig, og uten å "borre" i orginaldeksler. (vet også at det ikke er lov å ha på neon lys når man kjører, kun når man står stille :wink: )

OVer til neste spørsmål jeg har tenkt å få sette opp tå målere i cupeen som skal være lett synelige (kun fordi jeg synets det er kult) og har har tenkt litt på å sette de inn istedet for der klokken er, men finner man et slags deksel sånn man kan sette inn der? evt. et stort heilt svart et som man kan få kjøpt, så kan jeg lage hull til målerene selv? (altså når jeg tar vekk det dekslet der klokka og det rommet er).

Og siste spørsmål, jeg har tenkt til å montere angel eyes, og søkt litt på forumet, og litt på andre forum, men enda ikke funnet noen god forklaring på hvor jeg skal koble ledningen til (altså alt er suttet opp trenger kunn å koble meg til parklysene) vet heller ikke hvilkne ledninger som går til parklyspæren (som jeg har tatt ut) noen som kan hjelpe?

Håper jeg skreiv vertfall litt forstålig, selvom jeg ikke er noe flink til å forklare :shock:

edit: Snakk om en e36 her :roll:

Skrevet

faktisk så er det ikke lov å ha neon lys montert på bilen når den kjøres. selv ikke om de er slått av.

angel eyes er jo parklys. så de kobles til parklyset. parklyset vet du vel hvor er? de ledningene som går til der parklyset var er parklys ledningene.

Skrevet

Jøss hvis neonlys ikke er lov i det hele tatt så tror jeg at jeg dropper det :P

Finner nok parklysledningene bare meg som ikke har sjekket ordentlig tydligvis.

Men over til slike målere, som f.eks en måler som viser volten, (vet det er unødvendig:P) disse må kobles til på en plass der det er 12v når tenninga er på, er det noen plass der man lett kan komme til slike ledninger? og bare sette en strømtyv eller noe slikt på? :)

edit: er ikke neonlys lov inni cupeen heller? (skal bare være på når jeg står stille)

Skrevet

Det jeg har hørt er at det er lov å ha det montert, men ikke påslått under kjøring. Uansett, et par neonrør inni kupeen hadde jeg montert uansett (ikke det at neon kommer i nærheten av min bil:p), hvem skulle hengt seg opp i det? Sjangsen for å bli stoppet med dette er lik null uansett. Vet om flere som kjører rundt der jeg bor som er blå i trynet av neonlysene inne i kupeen uten at noen bryr seg. Tror de er strengere på utvendig neon.

Når det gjelder plata til målerne har jeg ikke sett noe slikt til salgs, så det enkleste er å stanse/kutte ut ei aluplate og borre hull i denne. Har du tre målere går dette akkurat på rekke over hele "hylla" der klokka sitter. Skal selv ta denne løsningen når jeg skal inn med tre målere selv, så da fjerner jeg klokka og hele kassa, og setter på ei plate istedet.

Strømtyvene til angeleysene kan du stappe rett ned i kontakten til parklyset, men det er ikke sikkert de vil sitte skikkelig på denne måten. Det beste vil være å koble på selve ledninga på et annet vis. Bruk en slik kjekk sak: http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =135398448

Denne klipper ikke ledningene men lager skikkelig kontakt mellom to ledere.

12v finner du overalt. Skal du ha måleren der klokka står orginalt kan du koble på 12v til spilleren for eksempel som er ganske nært hvis du har denne koblet på tenninga. Eller så tar du 12v fra tenninga.

Skrevet

det er ulovlig å ha lys på bil som ikke er E merket og godkjent for kjøretøy. selv om de er av under kjøring.

men politi bryr seg vel fint lite om de ikke er på.

broren min ble stoppet med 4 stk under bilen og en i bakruta. politi lurte på om han hadde helge jobb som utrykknings sjåfør. og så de lysene ville de ikke se igjen. eneste stedet de var lovlige var hjemme på rommet hans og ikke på neon bil.

mine AE har jeg stappet ledningene ned i sokkelen til parklyset. og klemt de fast med en pære. funket veldig bra i 2 år nå. var egentlig en nødløsning til jeg fikk klippet ledningene. men lot det bli. da slapp jeg å klippe.

lys til måler kan du jo koble på lys til dashbordet da. så kommer de på hver gang det blir lys i speedoen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...