ErsinM5touring Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Hei, lurte på hvor ofte man bør justere ventilene på en s38b38 motor, og om noen vet hva dette koster? Mvh Ersin
E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Kommer vel litt ann på hvor hardt du kjører. Men pris på BMW koster nok litt, det du gjør er at du ringer Helge Vik og avtaler tid med han. Så kjører du til skien og får han til å ta de. Han kan det der like godt eller bedre enn noen på BMW i Norge iallefall
///MPower Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 når jeg tok det på verksted sist så byttet de 6 shims. kostet 1500kr.
E28 TURBO Skrevet Januar 12, 2010 Skrevet Januar 12, 2010 Ikke alltid klaringen er riktig etter noen tusen km på full gass. Ventilene kan klatre noe inn i setet og da blir det for trangt ergo ligger løfter mye nærmere kam eller borti og det er jo ikke bra. Justerere alltid ventiler etter å ha vært i benken jeg!
ErsinM5touring Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Skrevet Januar 13, 2010 når jeg tok det på verksted sist så byttet de 6 shims. kostet 1500kr.[/quotDet var jo ikke så ille pris, hvilket verksted var detta? Var på det svenske M5forumet, der sto det at i sverige kosta det alt fra 2000 og opp til 5000 alt avgjørende av hvor mange ventiler som er ute av mål. Bilen min har nå gått 213000, synes ikke at det tikker og motoren har en fin og jevn gange. Men 2 eier her i norge (jeg er nr 4), han kjørte bilen som om det skulle vært en 240, altså hardt. Det er vel største grunnen til at jeg har lyst til å dette gjort.
///MPower Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 et lokalt verksted som har gode kunnskaper på bmw. er det ikke gjort ventiljustering på noen år så ville jeg gjort det, er det ikke noe å justere så har du hvertfall gjort det. trenger du shims så kjøper du dette settet.http://kmcams.com/product_info.php?cPath=29&products_id=289
-doffi- Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 når jeg tok det på verksted sist så byttet de 6 shims. kostet 1500kr. Kan jeg spørre hvilket verksted det var? Vurderer å få gjort det på min skjønner du
///MPower Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 når jeg tok det på verksted sist så byttet de 6 shims. kostet 1500kr. Kan jeg spørre hvilket verksted det var? Vurderer å få gjort det på min skjønner du bilreparatøren på straume næringspark. men tror de har byttet navn. slått seg sammen med kv bilservice visstnok. vet ikke hva de heter nå. og de har flyttet lenger inn i næringsparken
-doffi- Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Prøvde å google det men fant ikke noe om at de hadde slått seg sammen. Får undersøke det hvis/når det blir aktuellt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå