Gå til innhold

Bilen starter ikke, kun når den blir dratt i gang....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 525 tds med 93mod motor som ikke vil starte.

Problemet oppstod i forige uka da det var så kaldt. Men nå når det er mildvær vil den ikke starte. Har fulladet bat. men kan file til det er tomt.

Starter når den blir dratt i gang me ikke ellers. Problemet oppstår kun når bilen har stått en stund. Mer en 12t

Forslag?

Skrevet

Fikk dradd i gang bilen nå og den tarta etter 5 m... Nå går dn helt fint. Problemene oppsto de dagene vi hadde 35- ute. Har også opplevd at den ikke starter på 1. omdreining når den står i bakke over et døyn. Men starter bestandig på nøkkel. Men ikke nå lenger. Kan det være noe m. retur'n?

Skrevet

Det der er diesel som flyter tilbake. Du har lek et sted i systemet som slipper inn luft. Defor starter den ved tauing, da får du nok rpm til at pumpa orker å trykke fram diesel igjen. Prøv å lufte systemet neste gang før du starter så går den nok igang på nøkkel. Vanskelig å se hva som utløst det. Sjekk filter vann /utskiller alle slanger koblinger osv. Kan event være glødeproblem, men min tdi startet alltid i mild vær uten gløding. Virker glødelampe som normalt? Gjør den det er det neppe noe galt med gløding. Lykke til.

Skrevet

glødelampa funker... Har merka til tider at det lukter diesel. Og at det er merker etter meg i innkjørsla. Så det lekket et aller annet sted... Skal prøve meg fram når det blir litt mildt ute.

Skrevet
glødelampa funker... Har merka til tider at det lukter diesel. Og at det er merker etter meg i innkjørsla. Så det lekket et aller annet sted... Skal prøve meg fram når det blir litt mildt ute.

Tips, neste gang nevner du at det lekker med en gang...

Sjekk alt som jeg nevnte så finner du nok ut av det!

Skrevet

Dieseln fryser nok ikke, det kommer diesel til motoren når jeg filer. Det kommer godt med eksos under filing,

men det kommer tydeligvis ikke nok. Har bestandig lekt litt men har ikke vert noe problem før det ble så kaldt. Å den siste uken har det vert + grader. Får gå over alle slanger og se... Men Takk for alle forslag, skal oppdatere så snart jeg finner feilen om jeg finner den da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...