Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Kjøpte meg en E32 i høst, og da var det ingenting galt med varmeanlegget på bilen, vifter, og tilogmed alle de elektroniske spjelende fungerte som bare det.. Men for noen mnd siden, så har den startet å gi full varme, uansett om jeg skrur deg av eller om den står på max kaldt..

Om jeg skrur av viftene, så får jeg skrudd dem av i bare noen sekunder, så starter den å gå av og på av seg selv, og da er det av et sekund, på det andre og sånn hele tiden..

Om jeg skrur av "programm-knappen" ( den som fokuserer kun på frontruta ) og prøver å få luft ned til gulvet, rett ut i kupe'n eller opp på ruta, så skjer det ingenting, alt er dødt stort sett, men til tider, så skrur den seg av og på, på samme måte som det skjer, ved at jeg skrur av vifta..

Jeg fant et eller annet sted på nettet, hvor det stod litt om dette.. Det som vist skulle være problemet, var en eller annet ventil som hadde tatt kvelden eller noe.. Dette sa da meg ingenting..

Det er ikke et så stort problem pr. idag, da det er bra kaldt ute.. Men til våren og sommeren, da orker jeg ikke at varmeanlegget står å blåser varmt for fult..

Lurte på om noen har vært borti dette før og hva som må byttes for at dette skal bli bra igjen?

Edit:

Det som stod på den siden, var dette, og desverre alt ang. det..

"-Varmeapperatet gir full varme, uten at det er ønsket,

gjelder M30 motoren, feil med en ventil."

Skrevet
Det er antagligt varmeventil du har problemer med

Også kalt vannventil eller noe?? Er det mange ventiler man kan ta feil av, når det er varmeanlegget det er snakk om?

Takk for svar todleif :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...