Gå til innhold

Dunke lyd i suben

Anbefalte innlegg

Hei, har nå koblet til en aktiv sub i bagasjen (en liten 10") med en 16cm2 ledning til strøm og en 16cm2 til jord, men problmetet er at når jeg skrur av tenningen (slikt at spilleren skrur seg av) så smeller det bak i der, har også remote til suben da.... Men hvis jeg skrur av cd-spilleren får jeg skrur av tenningen kommer det bare et lite dunk som nesten ikke er hørbart.

Jordinga er skikkelig festet i en ny skrue uten rust, og har pusset ned der kabelskoen til jord er festet, jordingskabelen er også en halv meter lang eller noe slikt...

Spilleren er også heilt ny, en pioner phd4100 eller noe i den duren :lol:

Vil også si at når jeg skrur ned gainen på suben til nesten 0 så kommer det bare et lite dunk når jeg skrur av tenninga, ca hvor mye skal gainen stå på normalt? lurer også på om når jeg har liten gain på om spilleren bruker sin forsterker til å dra subben med? (en kompis som sa det så ble usikker på det :roll: )

Skal også nevne at suben er av et ukjent merke og jeg har ingen andre problemer en når jeg skrur av, suben spiller også heilt normalt, har også prøvd tipsene i tråden som er sticky her i forumet uten hell..

Takker for all hjelp 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMELL VED AV / PÅSLAG

Dette problemet kan lett fjernes ved bruk av remoteforsinkere (popfilter), men årsaken bør heller elimineres.

LØSNING:

# Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l.

# Jorde forsterkerne i karosseriet, med så kort kabel som mulig.

# Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet. Hvis det slutter må du flytte på originalkablene i dashen.

# Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte. Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye.

http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMELL VED AV / PÅSLAG

Dette problemet kan lett fjernes ved bruk av remoteforsinkere (popfilter), men årsaken bør heller elimineres.

LØSNING:

# Skru aldri forsterkere/prosessorer i bilens karosseri. Sett dem fast i en treplate e.l.

# Jorde forsterkerne i karosseriet, med så kort kabel som mulig.

# Prøv om støyen forsvinner om du tar ut radioen fra dashbordet. Hvis det slutter må du flytte på originalkablene i dashen.

# Koble forbi en og en enhet i systemet for å se om støyen blir borte. Hvis støyen forsvinner må enheten undersøkes nøye.

http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a036

Som sagt, har prøvd det, men hvorfor blir det mindre smell når jeg skrur ned gainen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet jordingskabelen til spilleren rett i den jordingskabelen som var der før, men er det noe farlig slikt det er nå? og, jeg har justert bassen opp på spilleren ettersom jeg skrudde ned gainen, er det forsterkeren i spilleren eller i subben som gir denne ekstra bassen da? siden gainen på suben er jo nesten heilt på 0. Vil ogås legge til at det ikke smeller i noen andre høytallere en subben, så det er vel subben det er noe galt med og ikke spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synets dette hørtes veldig rart ut siden spilleren er rundt 2uker gammel og annleget har funket fint, heilt til i går når jeg tok på tenninga får å teste noe (skal også nevnes at bilen ikke blir kjørt rundt med pga innleverte skilter). Men skal prøve i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde det samme på min, da hadde jeg koblet styrestrøm på remote på spilleren.

denne var til en fjernkontroll, så det ble veldig feil.

Fikk koblet den rett, og alt vell etter det...

Du kan jo sjekke det først før du bytter spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...