325demon Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Hei har en 2000 320 ci, vil det bli bedre lyd om man bytter ut bakhøytalerne? evt til noen pioner eller noe... Er det viktig at man har samme ohm på de nye høytalerne? Regner med at man kommer til disse ovenfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Bardalen Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Hvorfor ikke bytte ut høyttalerne der du sitter? Altså de foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2010 Regner med at det er de bak som er størst og gir mesteparten av lyden? og de foran nede spiller jo som regel bare ned i gulvet og en god del lavere. Er bare vandt til eldre bmw, og der har jeg installert 6ganger9 som har gitt bra lyd i hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Regner med at det er de bak som er størst og gir mesteparten av lyden? og de foran nede spiller jo som regel bare ned i gulvet og en god del lavere.Er bare vandt til eldre bmw, og der har jeg installert 6ganger9 som har gitt bra lyd i hele bilen. Det er selfølgeligt framme du skal prioritera først! Det er den lyden du ska høyra på. Bakhøgtalerene skal væra i bakgrunnen. Skulle eg ha kjøpt høgtalere framme og bak, skulle dei ha vært like. Høgtalerstørrelse til bmw modeller er ein prioritetstråd her på bilstereodelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik845 Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 er ikke høytalerne som er den største svakheten men forsterker. orginal spiller gir ikke mye kraft.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 jeg har byttet bakhøytalere. på e46 er bakhøytalerne dårlige mens front høytalerne faktisk er veldig bra. jeg satt i jbl bakhøytalere med sort deksel over. ser bra ut, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2010 Da blir det plutselig 6 nye høytalere, er vel enklest å fade helt bak og bare spille med de 2? blir jo dyrt å bytte 6 høytalere. liker også best å spille på bare 2 høytalere, da jeg kan ha kontroll på at ikke 2 av de feks skurrer og holder på å bli sprengt. Blir nok å bytte ut 2 høytalere først, også ta problemet med ny spiller, forsterker og subb i neste omgang:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 å ha lyd bare bake er ikke no triks, blir vertfall ikke no bra.. men bytt bakhøytalerne til noe gode men lettdrevne så stiller du inn likt mellom bak å frem så merker du forskjell. frontsettene i bmw er forøvrig gode! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2010 du må jo fade enten foran eller bak iogmed at original høytalerne ikke klarer å følge med.. men det er jo 4 høytalere foran. så da må man jo bytte alle 4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 Trenger ikke fade noen vei du spiller til dem fremme ikke tåler mer så er du sikker på at dem bak ikke blir ødlagt for dem tåler sikkert mere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2010 Trenger ikke fade noen vei du spiller til dem fremme ikke tåler mer så er du sikker på at dem bak ikke blir ødlagt for dem tåler sikkert mere! det jeg mener er at de nye vil overdøve de gamle, vis du skal dra maks ut av de nye. og da har du ikke kontroll på alle. men jaja.. tenkte å prøve å bytte ut 2 til å starte med. så spm er egentlig om man vil merke stor forskjell fra original høytalere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 ja. jeg merket stor forskjell.. men jeg har 6"9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2010 ja 6"9 spiller jo utrolig bra, skal få sjult de iogmed at det er så dyr bil. så skal sjekke i prioriteringstråden her hva som passer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2010 ser at 5,25`` er maks på e46, og det gir hvertfall elendig lyd foran i forhold til 6"9bak etter min erfaring. har montert dette i bmw før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luffi88 Skrevet Januar 13, 2010 Share Skrevet Januar 13, 2010 finst gode 5.25. uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå