jonr- Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 EDIT: Uhm...? merkelig. Idag fikk jeg kjøpt en ny starter og time på verksted. Da vi tauet bilen min, så la jeg den i 2.gir og da startet den - så jeg fikk kjørt til verkstedet for egen maskin. Det merkelige var at da jeg kom frem, så testet jeg å starte bilen på nytt. DENNE gangen fungerte det.... Hvorfor? Har nå slått av og på bilen 30ganger og den starter med en gang. Hvorfor ville den ikke starte igår? Den hadde bare stått rolig i ca 10-12 timer. Ikke var det veldig kaldt heller. Jeg tok alikevel timen på verkstedet og de målte starteren og sa at den fungerte helt fint. Strøm var det mer en nok av. Alt virket vel, så de fant ingen feil med bilen/hvorfor den ikke ville starte. Spør i tilfelle noen har vært borti det samme. Jeg vil/må jo ha en pålitelig bil som starter da jeg snur om nøkkelen. ____________________________________ Tror min tok kvelden idag... Hører ingenting da jeg vrir om nøkkelen. Fikk en til å komme med bil + startkabler. Det skjedde ingenting med starthjelp. Regner med at starteren er gått. noen som vet om 520i e28 87mod starteren passer på min bil 518i 86mod ? Og ca tid det tar å bytte? KRysser fingrene for kjappe svar!
635csi Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 I følge BMW ETK passer starter fra M10b15/b16/b18/b20 og M30b25/b28, altså ikke fra M20b20 som du her spør om. PS: broderen har en starter fra en 87/88-mod E28 518i med M10b18 til salgs.
jonr- Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 635csi. takk, men fikk kjøpt starter idag, ettersom det hastet med å få bilen i stand. Dessverre, så ser det ikke ut som jeg trenger ny starter.. (?)
jonr- Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Hvorfor ville den ikke starte igår? Jeg tok alikevel timen på verkstedet og de målte starteren og sa at den fungerte helt fint. Strøm var det mer en nok av. Alt virket vel, så de fant ingen feil med bilen/hvorfor den ikke ville starte. Spør i tilfelle noen har vært borti det samme. Jeg vil/må jo ha en pålitelig bil som starter da jeg snur om nøkkelen. quoter ikke for å være frekk, men det er all info som er Jeg har ikke peil, men kan kanskje tenke meg at børstene hadde feil stilling og de "falt" på plass igjen etter at jeg fikk startet den i fart og kjørt over noen humper. Ikke vet jeg? Mekanikern visste heller ikke. Han sa han hadde målt og at alt vari orden. Ikke vet jeg hva han målte heller.. hehe. Vet ingen ting jeg. hehe ----noen av deresom vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå