Pelton Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 320d`en jeg kjøpte for godt å vel et år siden er endelig inne hos forhandleren til utbedring av en rekke feil/mangler. De skal bl.a. bytte turbo, veivhusventilasjonsfilter osv. Gleder meg stort til å få en helt frisk bil!! Bør jeg rense innsug osv etter dette? Tenker det er masse sot/dritt der. Har hørt at man kan "rense motoren" med å helle/sprute vann i innsug på tomgang (varm motor). Men synes det høres mildt sagt risikabelt ut. Noen erfaringer? Tips mottas gjerne. Er det noe man må ta hensyn til ved utkobling av EGR? Står denne i "rett posisjon" for å kjøre med den utkoblet, om man bare kutter vakumslangen og struper den? Og er det alt man behøver å gjøre? Hva bytter verkstedet normalt ved bytte av turbo? Bytter de f.eks. luftfilter og oljefilter? Olja kommer de vel ikke ifra å bytte. På forhånd takk for svar!
Pelton Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Aldri så liten bump. Vet det er mange av dere som har god peil på dette.
FBreks Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Jeg har nylig vasket mitt innsug på 320d 02, der var det meget mye sot og koks, så en vask er på sin plass:) Tviler på at de bytter olje og filter uten du har gjort en avtale om dette til verkstedet
Pelton Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Må vel plukke av innsuget når jeg får tilbake bilen da:) Synes det er rart om de ikke skifter det, men men.. det får jeg svar på når jeg får kvittering på jobben.
Pelton Skrevet Januar 15, 2010 Forfatter Skrevet Januar 15, 2010 Noen som har erfaring med såkalt seafoam?
steinar84 Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 det med vann er vel kanskje helst for å brenne rein sota ventiler og slik.
Gjest Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 skal ikke jeg si hva alle verksteder gjør, men det jeg er vant til er at man plukker av og rengjør innsug om det ligger mye olje og drit i det.. parafin bad fungerer veldig bra.. bør dog være obs på at det kan gå litt hardt utover pakninger om du lar dem bli med oppi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå