Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Har kjøpt en E39 520 1998 modell som jeg har hatt en liten stund nå. Men vil gjøre den litt frekkere! Hadde 325 før med dtm, og savner lyden...

Her er hvertfall planene jeg selv har lagt. Noe jeg bør hoppe over? noe som bør på?

- Hellakering til våren! (Må fjerne noe rust fra panser og bakluke, ellers er lakken litt slitt så jeg har bestemt meg for å lakkere hele... og jeg har tenkt IMOLARØD eller ELECTRICRØD! uvanlig, men ser det bra ut? ellers har jeg tenkt svart hvit og Lemans/Avus...

-Shadowline! Kjøpt sort grill, noe sotede baklykter uten oransje blink, sotede sideblinkers og vil prøve å ta på en ganske lys folie (dyrt å gjøre dette proft?)

-Angle eyes, ja veldig "standard, men org lyktene er så kjedelig...

- Ny bakpotte. Ikke noe bråk overhodet, men bare litt lyd. Er dette i det hele tatt vits på 520? I så tilfelle to fine enderør som kun kan sveises på! Forslag??

- Nye sommerfelger med kant! 18 eller 19"?

-Vurdert M-plast men tror jeg dropper det! holder med moderat senk som jeg har og noen lekre felger...

Andre forslag?

Skrevet

Personlig så syns jeg ikke E39 er pen uten M-fanger fram, men det er selfølgelig en smaksak. Ellers likte jeg planene dine :)

Skrevet

Jeg har ikke den vanlige originale fangeren, men en annen org fanger med "splitt" liksom, liker denne veldig godt men husker ikke hva den heter, sikkert noen som vet?

Skrevet

Dersom du virkelig har bestemt deg for ikke å ha m-fanger, ville jeg nok gått for en aerodynamic leppe, som på bildet under.

Liker foresten planenen du har for bilen, og har sansen for både hvit og imolarød E39 :wink:

DSC01072.jpg

Skrevet

Det er den aerodynamiske leppa jeg har ;) derfor jeg ikke ønsker å bytte, ser ferre av den en av M-fangern, dessuten liker jeg den godt selv! Har også samme farge som bilen på bildet, men den er slitt, og kjedelig syns jeg... Hvilken farge syns dere? Høres rød gunstig ut? eller blir den umulig å selge?

Skrevet

Aha :wink: Det er den du har fra før ja, burde ha skjønt det egentlig :)

Jeg for min del synes hvertfall det er stilig med Imolarød E39. Er jo ikke så mange av dem da.

Er alltids noen som liker det, og ikke er det så mange å velge i når man skal kjøpe en heller.

Skrevet

Blir nok Imolarød ja :) Men bakpotte? Hva bør jeg velge? Noen som vet hva som gir litt lyd, men ikke brutalt mye?

Skrevet

syns ikke du bør lakkere den rød, men det er jo opp til deg :)

ellers er senking et must på e39 da den ser ut som den går på stylter foran når den er orginal. å en potte med 2 strake enderør gjør bilen ganske mye frekkere bakfra ;)

Skrevet

Bilen er senket, fra fabrikk! vet ikke hvor mye dette er, men føler faktisk at det holder... fra siden kan man ikke se "toppen" av dekkene, de er under skjermen...

Skrevet
Hellakering til våren! (Må fjerne noe rust fra panser og bakluke, ellers er lakken litt slitt så jeg har bestemt meg for å lakkere hele... og jeg har tenkt IMOLARØD eller ELECTRICRØD! uvanlig, men ser det bra ut? ellers har jeg tenkt svart hvit og Lemans/Avus...

Synes så absolutt at du skal gå for rød (dette kommer fra en som kun har eid blåe biler hele livet sitt (med unntak av en svart)). Rød er en uvanlig farge og jeg tror det hadde blitt drit fett. Personlig holder jeg en knapp på electricrød.

Shadowline! Kjøpt sort grill, noe sotede baklykter uten oransje blink, sotede sideblinkers og vil prøve å ta på en ganske lys folie (dyrt å gjøre dette proft?)

Soting tar seg bra ut i kombinasjon med svarte lister. Gir fint og rent helhets uttrykk. Med film mener du sotefilm til lykter eller vinduer? Synes du skal putte film på begge. Når du først skal sote ting kan du får gjort det svart og spare noen penger.

Angle eyes, ja veldig "standard, men org lyktene er så kjedelig...

Synes angel eyes har blitt litt oppbrukt (noe du påpeker). Finnes sikkert noen lykter som tar seg like bra ut. Hva med kombinasjonen lyktesenkere og xenon.

Ny bakpotte. Ikke noe bråk overhodet, men bare litt lyd. Er dette i det hele tatt vits på 520? I så tilfelle to fine enderør som kun kan sveises på! Forslag??

Jeg har prøvd en del forskjellige eksosanlegg. Har aldri vært så fornøyd som da jeg kjøpte supersprint med grenrør, x pipe uten resosnans og to lyddempere. For meg den perfekte lyden. Nesten lydløs på lave turtall, men i toppsjiktet av registeret med litt motstand brøler den nydelig.

Nye sommerfelger med kant! 18 eller 19"?

Har sett flere E39 med 19". 5'r med skikkelig kant tar seg skikkelig bra ut.

Vurdert M-plast men tror jeg dropper det! holder med moderat senk som jeg har og noen lekre felger...

Vet jeg skrev tidligere at ting blir oppbrukt, men jeg synes alle E39 litt M plast. Tar seg bedre ut en aerodynamikk leppa.

Men kudos til deg for at du vil være annerledes.

Andre forslag?

Har noen forslag:

A) Bygge om til M5

B) Sette på kompressor

C) Bygge turbo

PS. Legg ut noen bilder av bilen din. Har du noen planer innvendig?

Skrevet

Forslagene dine blir litt for dyre for lommeboken min nå, får bli et par år til ;)

Og inne har jeg M5 rattet, tre eiket multifunksjonsratt, sort strøkent skinn og en del utstyr... Det eneste jeg kunne tenkt meg er å bytte trelistene til en slags pianolakk eller matt chrome/gunmetal... Har også vurdert å lakke de i bilens farge, men da jeg gikk for rød tror jeg det blir for "skarpt"...

Hva må jg ut med for et slikt effektanlegg? Håpte på noe rimelig jeg men ;)

Lyktesenkere var et godt forslag! Sammen med bakrutesenker, eller ser ikke det bra ut? har sett en del bilder og der liker jeg det, meeen... Syns glasset i org lyktene er så lite "klare" liksom, ser støvete ut selv om de er nyvasket! irriterende... Men kan org lykter og lyktesenkere bli kult?

Gjort soting svart?(hvor gjør jeg det?) tenkte først og fremst på rutene, men lyktene også kan være kult! Finnes det bilder av org lykter som er sotede? eller er det et "neinei"?

Kun ett elendig bilde, men kommer mange etter lakkering :) skal ta noen bilder innvendig også

z1gf5hz8qh7fmzl3o35r.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...