gtoo71 Skrevet Januar 15, 2010 Share Skrevet Januar 15, 2010 Hei har en x5 2002 mod 3.0 diesel som lager litt problemer av og til, problemet er slik den starter jeg kjører en kort tur stopper for å handle kommer ut bilen snurrer men starter ikke går på kafe tar en kaffe går ut og prøver igjen starter som bare det, dette skjer med gjevne mellomrom ? har byttet dieselfilter og kjørt rens men hjalp ikke, lurer på om det kan være fødepumper en i tank og en utenfor eller er dette mere gløding eller rele problem???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 15, 2010 Share Skrevet Januar 15, 2010 Kan være det som mange andre har slitt med ,feil med en eller flere innsprøytningsdyser (gjenomslag) ,det bygges ikke opp nok trykk i fuelrailen til at motoren starter (minimum 350 bar ). det kan som du nevner også være problem med innline matepumpa . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enverl Skrevet Januar 16, 2010 Share Skrevet Januar 16, 2010 Har vært borti dyser som ikke er så tette lenger. Da blir det ikke noe trykk dessverre. For og spare deg for masse penger annbefaller jeg du sender på verksted eller får noen som har virkelig peiling til og se på det....for det kan bli dyrt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtds Skrevet Januar 16, 2010 Share Skrevet Januar 16, 2010 Det er trolig en av dysene dine som lekker på returen og dermed ikke oppnår høyt nok trykk til å starte... Er et vanlig problem... Kan enkelt sjekkes hos verksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtoo71 Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2010 Hei alle sammen Takker for gode svar Har nå bestillt diagnose test hos bmw skal komme tilbake med hva som er /var problemet skal dit på torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtoo71 Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 JIIPIII da var problemet løst etter diagnose hos bmw. Det var en sensor/føler som ligger oppå toppen på dieselfilteret som av og til virker og av og til ikke derfor disse startproblemene var kun den som dukket opp som problem så nå er den byttet:) var også en del utstyr som ikke hadde rette strøm etter jeg skiftet batteri så når en skifter batteri me en inn å ha diagnose for å sette dette opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtoo71 Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2010 Hei Fa.. det var ikke detta som var problemet allikavel:( så nå har jeg fått kontakt med en kar i stavanger som er god på dette bavaria fant jo ingenting annet på diagnose og den delen som ble bytta ligger så og si alltid inne med en liten feil da dette oppstår under skifting av dieselfilter . Men nå har jeg bestillt 2 stk fødepumper just in case lar dem ligge i bilen sånn att han som skall se på den kan bytte hvis dette trengs, Bavaria verksted suks begynner å bli ganske lei bmw også nå. Begynnt å se etter ny bil:) jeg fikk jo beskjed fra bavaria att når dem kobla seg på med diagnose så kunne dem se når bilen hadde hatt startproblemer og hva som er årsak men neida. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 1, 2010 Share Skrevet Februar 1, 2010 Da inlinepumpa på 530'n min streika, fikk jeg beskjed om at det var vanlig at sensoren på dieselfilteret også måtte byttes grunnet spon som dieselen førte med seg fra pumpa. Så det er godt mulig at den feilen de har fått opp på den sensoren, er forårsaket av deffekt eller delvis deffekt inlinepumpe. Lykke til hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtoo71 Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2010 NÅ endelig er feilen funnet jeg kjørte bilen til bavaria i dag og når jeg komm fram stoppet jeg bilen prøve å starte igjen men nei bare kjjiinnett sprang da inn til en mekaniker og fortalte historien og att dem måtte få bilen inn i en fei å ta diagnose:) å da fant dem ut att kamaksel sensoren var dårlig så den ble byttet så funker den forhåpentlig jeg fikk også oppdatert software da jeg ble anbefalt å gjøre dette så alt i alt kostet dette 6350 kr bare nytt software kostet 3000 men hva oppnår en med nytt software noen som vet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtoo71 Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2010 Ja så har jeg jo byttet dyser også alle 6 10000 pluss arbeid, noen som vet hva dem gjør når dem recalibrerer dysene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå