Gå til innhold

x5 2002 3.0 diesel startproblem


gtoo71
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har en x5 2002 mod 3.0 diesel som lager litt problemer av og til, problemet er slik den starter jeg kjører en kort tur stopper for å handle kommer ut bilen snurrer men starter ikke går på kafe tar en kaffe går ut og prøver igjen starter som bare det, dette skjer med gjevne mellomrom ? har byttet dieselfilter og kjørt rens men hjalp ikke, lurer på om det kan være fødepumper en i tank og en utenfor eller er dette mere gløding eller rele problem????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det som mange andre har slitt med ,feil med en eller flere innsprøytningsdyser (gjenomslag) ,det bygges ikke opp nok trykk i fuelrailen til at motoren starter (minimum 350 bar ). det kan som du nevner også være problem med innline matepumpa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti dyser som ikke er så tette lenger. Da blir det ikke noe trykk dessverre. For og spare deg for masse penger annbefaller jeg du sender på verksted eller får noen som har virkelig peiling til og se på det....for det kan bli dyrt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

JIIPIII da var problemet løst etter diagnose hos bmw. Det var en sensor/føler som ligger oppå toppen på dieselfilteret som av og til virker og av og til ikke derfor disse startproblemene var kun den som dukket opp som problem så nå er den byttet:) var også en del utstyr som ikke hadde rette strøm etter jeg skiftet batteri så når en skifter batteri me en inn å ha diagnose for å sette dette opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fa.. det var ikke detta som var problemet allikavel:( så nå har jeg fått kontakt med en kar i stavanger som er god på dette bavaria fant jo ingenting annet på diagnose og den delen som ble bytta ligger så og si alltid inne med en liten feil da dette oppstår under skifting av dieselfilter .

Men nå har jeg bestillt 2 stk fødepumper just in case lar dem ligge i bilen sånn att han som skall se på den kan bytte hvis dette trengs, Bavaria verksted suks begynner å bli ganske lei bmw også nå.

Begynnt å se etter ny bil:) jeg fikk jo beskjed fra bavaria att når dem kobla seg på med diagnose så kunne dem se når bilen hadde hatt startproblemer og hva som er årsak men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da inlinepumpa på 530'n min streika, fikk jeg beskjed om at det var vanlig at sensoren på dieselfilteret også måtte byttes grunnet spon som dieselen førte med seg fra pumpa.

Så det er godt mulig at den feilen de har fått opp på den sensoren, er forårsaket av deffekt eller delvis deffekt inlinepumpe.

Lykke til hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

NÅ endelig er feilen funnet jeg kjørte bilen til bavaria i dag og når jeg komm fram stoppet jeg bilen prøve å starte igjen men nei bare kjjiinnett sprang da inn til en mekaniker og fortalte historien og att dem måtte få bilen inn i en fei å ta diagnose:) å da fant dem ut att kamaksel sensoren var dårlig så den ble byttet så funker den forhåpentlig :) jeg fikk også oppdatert software da jeg ble anbefalt å gjøre dette så alt i alt kostet dette 6350 kr bare nytt software kostet 3000 men hva oppnår en med nytt software noen som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...