Arotished Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Har en S62 motor (E39) som det kanskje må byttes stempel-ringer på, noe som sikkert blir SVINDYRT så kanskje best å gjøre det selv men tenkte å høre om det er noen som kan gi et estimat? Vet jeg kan ringe Bavaria men når vi snakker så mange arbeidstimer så kan man nesten kjøpe en ny motor for prisen de vil ta så kanskje det er best å få en fastpris da prisen kanskje vil gå ned litt. Har hørt rundt 20 000 pluss deler for en S52 men regner med at det blir endel mer for V8'eren. Er det noen som dere kan anbefale i vestlandet eller østlandet?
Sir Hofstad Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Høres snedig ut at stempelringene er defekte. Ville tatt turen innom Ketil på TK Bil(ligger link her til høyre) i Fredrikstad, eller Morten hos Motortechnic i Skien, for å sjekke det ut.
Dirty Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 er vel ikke så mye mer en et par tusen for stempelringene da ? har du lite komp eller hvordan vet du de er slittne ?
Arotished Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Skrevet Januar 17, 2010 Originale stempelringene, rådelanger og cranklager koster ca 18 000 kr samt har du alle bolter, pakninger og oringer som må byttes så endel SKal motoren åpnes så vil jeg hive i smidde stempler pluss forsterke blokka, vet ikke hva det vil komme på. Har ikke fått tatt komptest enda men skal se om jeg for tatt den senere, en komptest måler men det er noe helsiken å ta denne testen på en S62. Var feil å se at de MÅ byttes, for se etter jeg har tatt komptesten. Jeg tenkte bare å begynne å forhøre meg.
Sir Hofstad Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Bare tull det du serverer... Hvorfor skulle en S motor være verre å sjekke????
Arotished Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Skrevet Januar 17, 2010 Det er såklart ikke umulig og sikker ikke noe vanskeligere enn på andre motorer men etter det jeg har lest når det har blitt tatt komp målinger på disse motorene så er det utrolig lett å få feil verdier på S62 pluss er det ikke så mye plass heller, men uansett, var ikke dette jeg ville diskutere.
Bimmerlars Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Hva er symptomene på motoren siden du misternker ringer? Koster nok mye mer for stempelringsett og pakninger til denne motoren kontra en vanlig BMW motor. En spesiell grunn til at du vil ha smidde stempler og forsterka blokk? (på hvilken måte skal den forsterkes?)
Sir Hofstad Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Det er såklart ikke umulig og sikker ikke noe vanskeligere enn på andre motorer men etter det jeg har lest når det har blitt tatt komp målinger på disse motorene så er det utrolig lett å få feil verdier på S62 pluss er det ikke så mye plass heller, men uansett, var ikke dette jeg ville diskutere. ...
Arotished Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Skrevet Januar 17, 2010 Jeg har et utrolig høy cranktrykk under tomgang, olje kommer opp i ulike drenerings rør (f.eks olje peile røret, drain til plenum huset og drainen til olje seperatorene). Jeg har også meget lav flammepunkt og viskositeten på den nye olja i henholde til jomfru olja (castrol 10-60). Har kun kjørt bilen på tomgang etter jeg byttet alle 4 kjede strammerene i motoren. Dette tyder på at det har kommet bensin i olja, samt høyt cranklager så er det et tegn på lekkasje i en av ringene. Grunnen til smidde stempler og forsterket blokk er twin kompressor som skal på. Har ikke sett på hvordan jeg skal forsterke motoren enda men det er flere slike prosjekter på gang i USA nå etter ESS slapp ut kompressorkitet til M5'n. En ting er å sleeve blokka og få inn lettere stempler slik at ikke høye rpm sliter så mye på crank lagrene.
Deep Dish Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Jeg har et utrolig høy cranktrykk under tomgang, olje kommer opp i ulike drenerings rør (f.eks olje peile røret, drain til plenum huset og drainen til olje seperatorene). Jeg har også meget lav flammepunkt og viskositeten på den nye olja i henholde til jomfru olja (castrol 10-60). Har kun kjørt bilen på tomgang etter jeg byttet alle 4 kjede strammerene i motoren. Dette tyder på at det har kommet bensin i olja, samt høyt cranklager så er det et tegn på lekkasje i en av ringene. Grunnen til smidde stempler og forsterket blokk er twin kompressor som skal på. Har ikke sett på hvordan jeg skal forsterke motoren enda men det er flere slike prosjekter på gang i USA nå etter ESS slapp ut kompressorkitet til M5'n. En ting er å sleeve blokka og få inn lettere stempler slik at ikke høye rpm sliter så mye på crank lagrene. Har du sjekket om det ikke bare er veivhusventilasjonen som er tett.?? Kondens fryser og blokkerer returslangen fra toppen, noe som vil resulterer i trykk i motoren og du får da oljelekkasje fra bla toppdeksel og oljen kan pga trykket som oppstår, bli blåst opp igjennom peilepinnen..! Veeeldig vanlig BMW problem dette med tett veivhusventilasjon når det er så kaldt vær som det har vært i det siste.!
Arotished Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Skrevet Januar 17, 2010 Stemmer d, men jeg bruker ikke de vanlige veivhus ventilasjons husene, jeg bruker CNS Racing sine olje separatorer å da slipper man dette problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå