Gå til innhold

MikaelR sin 325 e36 (Delvis bodø tråd)

MikaelR
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte bil i 2008 å har ikke brukt så mye før i 09, sto lagra inntil da :lol: men jeg valgte å selg den andre bil jeg hadde å sett bmw i stand å bruk den :)

kaemy2k9dv7scsrsitm6.jpg

i1qujv2helrfi000khh4.jpg

1b9d069r6fzb6nchutaa.jpg

Felgan til bimmern :) har en svakhet før hvite felger :lol:

1so78o5s7vxh94edu7cn.jpg

Bilde fra bodø, her ser man Downpipe sin matt grå e30, gammelbil til han Jocce å min :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det første jeg gjor men e36 i 09 var å bytt ut 70/40 senkesette til et tuv gokjent 60/30.. monteringa va enkel.. tok ut hele fjærbeinet framme å brukte fjær klemmer.. men fant ut at demperan (monrow) var ødelagt.. så måtte la bil stå å bestill nye Sachs gass :D kom på 2000kr før begge framme.. bake fikk æ ikke plass til fjærklemman så æ måtte løsen dempern å bruk rå makt.. å før å monter nye fjæra klemte æ samme fjæra å brukte MANGE kraftige strips :lol: litt jallamekk.. men det fungerte fint.. va bare å sett fjæra på plass å sett jekken under bærearma å legg litt vekt på fjæra å klipp over strisa :!:

173lp3idwe90mq3fd5n2.jpg

Hær sto bmw lagra til jeg tok den fram i 09!

gthnpefbwwks7ksb5f26.jpg

Delvis demontert.. ute med fjærbeinet

d8tj86nklqethprw3v57.jpg

Gammelfjæran

Va på biltilstilsynet å fikk gokjent 60/30 settet.. men fikk samtidig mangellapp på eksosanlegget :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta cd spillern i bil.. den gamle va en med dvd å alt mulig mannskit! så den ble bytta ut med en Sony mex-BT3600u med USB, bluetooth (handsfree og Music streaming), mp3 :)

htiwdx3wkv5owfs901rd.jpg

Ledningsnettet på gammel spillern :roll:

bfv3ovhwtu6xamgd1wyf.jpg

Ett dårligt bilde av Sony spillern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Scorpion STW-M3 fra Koed.. va enkel sak å monter.. men ene eksosklemma på midtre del av eksos va knekt :roll: så måtte finn fra sveiseapparate å fixs den.. samtide som æ kjøpte eksos bestilt jeg alle eksosopphengan på eksos å bytta dem :)

ssfnsdq7ef1191roxsyt.jpg

1u3biu3hpbkphu7nuf0g.jpg

Fikk hjelp av Downpipe til å sveisa eksosklemma

lkyt2b4hy8x7qdq7vz2h.jpg

Stemingsbilde fra dagen i garasjen :) dette er i april/mai 2009 :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite respons :lol: men jeg skriver vidre :wink:

I august 09 gikk bensinpumpa mi :roll: trudde det kom til å bli svindyrt.. fant pris på internett på 3400kr før bensinpumpa.. men fikk en kompis som jobber på delelagre til bmwforhandler i Bodø til å skjekk ka han kunne skaff..

Han fant ei Bosch til 900kr :D ble en del mer skuring med dette.. måtte demonter hele branketten som pumpa står på.. å sett på nye kabalsko på ledninga som går ned til pumpa.. det værste var å få løs den gamle bensinslangen.. va ganske hard å måtte bryt litt før å få den løs :?

Denne måten å bytt pumpa anbefal æ ikke vis du har dårlig tid eller ikke har riktig verktøy.. brukte 4-5tima på jobben

47o0fchhjsy051wezkj7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til powerflex foringa framma i Oktober 09 :)

Som alt man gjør før første gang må man prøv seg litt fram.. brukte 6 timer på den ene sida.. å 3-4 timer på den andre neste daga :lol:

Skrudde løs hele bærebrua å tok den i skrustikka.. pressa løs foringa fra bærebrua.. så tok jeg en hammer å banka inn kanten på stålhylsa på orginalforinga såpass at æ kunne bank hele hylsa å foringa ut :) brukte skrustikka til å press inn den nye foringa.. å banka foringa den siste cm på.. å der etter va det bare å monter igjen 8)

Merka stor forskjell på styre responsen etter foringsbytte.. men ble også mer hjulstøy i bil!

6q32sc1v2j79enbdky1z.jpg

yb0flkooyxpzilgpl8ai.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...