Gå til innhold

Rem ledningen til cd-spiller, men hvor?


Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat kjøpt meg sub med forsterker. Skulle koble den opp i dag, men fikk et problem.

Er ikke sikker på om min cdspiller støtter ekstra sub. Hvor skal jeg koble inn den blå REM ledningen til cd-spilleren?

Her er det et bilde av spilleren.....

n1098xwwht01bndlvsxr.jpg

PS: Ny cdspiller er på tur til meg i posten, ønsker bare å teste den gamle '^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blåe ledningen ifra spiller er til antenne.

Du kan bruke den til remote viss den gir ut 12v heile tiden når spilleren er på. (kan hende den berre gir ut 12v når radiodelen er på)

Spilleren får og ein remote ifra tenningen. (rød ledning)

Denne kan du og bruke til remote til ein forsterker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blåe ledningen ifra spiller er til antenne.

Du kan bruke den til remote viss den gir ut 12v heile tiden når spilleren er på. (kan hende den berre gir ut 12v når radiodelen er på)

Spilleren får og ein remote ifra tenningen. (rød ledning)

Denne kan du og bruke til remote til ein forsterker

10 poeng 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo alltids ordne en løsning med remoten ratt fra + konstant gjennom en bryter inne i bilen?

kan du skru forsterkeren av og på når du vill selv.

Må bare huske og skru den av før du går inn for kveldn...

viss ikke kommer du ut i -12 og finner ut bilen er tom for strøm og ender opp på ett buss stopp og 20 minutter forseint til jobben.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med "Rem" er å få nok strøm til å slå på forsterkeren. Prøv gjerne å stjele litt fra baklys, men i mitt tilfelle på en E36

fikk jeg ikke nok strøm, selv om andre påsto det gikk fint. Endte opp med å legge kabel fra dedikert "rem" utgang på cd-spilleren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så kan du jo alltids legge en liten lask fra + på forsterkeren til remote. :wink:

Jepp... og tømme batteriet siden forsterkeren alltid står påslått :roll:

I min gammle Utstillings/db bil gjorde jeg dette i starten da jeg hadde problemer med remoten i spilleren (KenWood Møkk) brukte 4 forsterkere på 1300 rms watt på 4 stk 12" pioneer 3000watt (1500rms) funket veldig bra men hadde 2 gele batteri men hadde aldri problemer med og starte bilen etter 1 eller 2 døgn. fikk tilslutt en pioneer spiller av beste type (som jeg ikke husker hva hette atm), så viss du har problemer med remote kan dette være 1 mulighet eller så kan du lage deg 1 bryter på remote ledningen eller +12v ledningen til forsterkeren og slå den av på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...