Rabies Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Vanntemp måleren i bilen min 318i M43 fungerer bare når den selv føler for det, og varmeapparatet blåser pisselunka påå tomgang, men med litt økning i turtall blåser den varmt og fint. (Litt lite trykk, men jeg må nok bytte filter) Dette er vel tegn på at termostaten holder på å ta kvelden ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Jeg ville iallefall begynt med å bytte termostaten. At vanntempmåleren bare virker innimellom, synes jeg uansett hørtes rart ut. En føler som er på vei til å gå gjerne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Har akkurat bestillt begge følerene til vanntemp (senoren til kaldstart og den som viser i kupeen) og termostat fra Koed. 750,- inkl. frakt. Tror kulden har tatt knekk på mye rart som har vært i kontakt med kjølevannet mitt i allefall, kanskje hos deg også? Symptomene hos meg er i allefall at motor aldri blir varm(?) i følge viseren inni kupé, og at varmeaparatet enten blåser GLO'VARM luft eller at den er pisselunka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oveif Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Har hørt at det at du må ha turtall for og få varmluft er et tegn på at vannpumpen din er dårlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2010 Jeg har også hørt dette, men vannpumpa mi er nylig byttet, så har lite tro på at det er den som kødder. Får begynne med termostat og følere og ta det derifra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Akkurat samme her, byttet vannpumpa i sommer, så den er flett ny .. Holder en knapp på termostat. Jeg avbestillte termostaten hos Koed, og kjøpte hos Jæger idag. 450,- istedetfor 128,- GODT mulig det er AKKURAT samme termostaten, men etter å ha skifta fire Biltema-termostater siste to årene, faller valget på en "ekte". Har du orginal eller uorginal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2010 For å være ærlig så vet jeg ikke hva som er originalt og uoriginalt under panseret. Har bare hatt bilen siden sensommeren, så det eneste som har blitt byttet der i mitt eie er tennpluggene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Om tempmåleren slår seg av og på kan duprøve å bevege litt på kontakten til føleren i motorrommet, eventuelt ta den av og sette den på igjenn, kan være litt eiret i kontakten.Var slik på min tidl. E34, funket flere år etterpå, og sikkert ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå