Gå til innhold

Vanntemp.måler funker på skift

Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

Vanntemp måleren i bilen min 318i M43 fungerer bare når den selv føler for det, og varmeapparatet blåser pisselunka påå tomgang, men med litt økning i turtall blåser den varmt og fint. (Litt lite trykk, men jeg må nok bytte filter)

Dette er vel tegn på at termostaten holder på å ta kvelden ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat bestillt begge følerene til vanntemp (senoren til kaldstart og den som viser i kupeen) og termostat fra Koed. 750,- inkl. frakt.

Tror kulden har tatt knekk på mye rart som har vært i kontakt med kjølevannet mitt i allefall, kanskje hos deg også?

Symptomene hos meg er i allefall at motor aldri blir varm(?) i følge viseren inni kupé, og at varmeaparatet enten blåser GLO'VARM luft eller at den er pisselunka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme her, byttet vannpumpa i sommer, så den er flett ny ..

Holder en knapp på termostat.

Jeg avbestillte termostaten hos Koed, og kjøpte hos Jæger idag. 450,- istedetfor 128,-

GODT mulig det er AKKURAT samme termostaten, men etter å ha skifta fire Biltema-termostater siste to årene, faller valget på en "ekte".

Har du orginal eller uorginal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tempmåleren slår seg av og på kan duprøve å bevege litt på kontakten til føleren i motorrommet, eventuelt ta den av og sette den på igjenn, kan være litt eiret i kontakten.Var slik på min tidl. E34, funket flere år etterpå, og sikkert ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...