trbu Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Har problemer med at motorlampen lyser i en 2001 316i som akkurat er kjøpt. Denne lampen hadde vist lyst en måned før bilen ble solgt og det ble da byttet LMM. Bilen ble nesten ikke brukt etter dette før den ble solgt. 2 dager etter den var kjøpt begynte radiatoren å lekke. Fylte på kjølevæske og luftet for å få flyttet bilen. Den ble da stående litt på tomgang og motorfeillampen kom på. Byttet radiatoren og fikk et verksted til å lese ut og slette feilkodene. 2 dager senere etter å ha kjørt ca 150 km kom motorlampen på igjen mens den sto litt på tomgang. Var innom verksted igjen og slettet feilkoder, og etter 2 dager, igår kom den på igjen under køkjøring på 1. gir. Merker ikke noe forskjell på bilen om lampen lyser eller ikke. De to gangene jeg har lest av kommer det to feilkoder: P0170 - Fuel trim, bank 1 - malfunction P0340 - Camshaft position sensor A, bank 1 - circuit malfunction Jeg regner ikke med at noen av dette kan ha noe med lekkasjen fra radiatoren? Er det bare å få byttet kamaksel giveren? Hørte at den gjerne satte feilkode 0170 hvis det var kamaksel giveren, så begge kan komme av dette? Det kan vel ikke være noe annet som gjør at den setter feilkode på den giveren? Er det bare tilfeldig at det kommer ny feilkode så kort tid etter LMM er byttet? Mange spørsmål, men har ikke så lyst til å bare begynne å bytte deler dersom det kan ligge noe annet bak det en bare denne giveren.
trbu Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Ingen som vet om det er noe annet som kan sette feilkode på kamakselgiveren? Regner ikke med det kan være så mye annet, men synes det er litt merkelig at den begynner å lyse så fort igjen etter LMM er byttet. Det er vel ikke noe problem å kjøpe denne fra Koed? Ser det er ca halvpris derfra i forhold til BMW og GS bildeler.
chrio Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 har det helt likt på min e30. lampa gløda bare(med litt blinking). så fort jeg begynner å kjøre slutter den. kjøpte ny giver på bmw og da gløda den bare sterkere så vet ikke helt jeg. skaff deg en måler og sjekk trykket.
ms.88 Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Da jeg hadde lekkasje i kjølevesken på min e46, fikk jeg feil på bremse, abs og antispinn. Dette fikk tørket opp på tørt og varmt lokale, og nå er den helt fin igjen. noe dritt med kjøleveske da den er veldig seig og kan bli liggende lenge å bare lage overledning periodisk.
Ostnes Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Mamma har samme problemet på sin '00 316i, er oppe i 10.000 i verkstedregning uten at lampa har slukket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå