sufii Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Finnes det noe DIY for å demontere dørene på en E36 1992 modell, sedan. Må levere førerdøra til lakkering, og de vil ha den demontert.
Hauso Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 demontere de helt, ut med vinduer osv? Mulig det står i HAYNES boka, som finnes på biltema:)
sufii Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 Åh, stemmer det, må vel sikkert ut med vinduet å , for å få lakkert den innvendig. Men jeg må jo ikke lakkere innvendig, bare ved rammene rundt vinduet innvendig. Da er det bare å ta ned vinduet og demontere døra. Tenkte først og fremst på hvordan man tar av selve døra.
Muztang289 Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Vet ikke hvordan det er på BMW, selvom det er det jeg forguder.. Men på Subaru og Nissan ( på jobben ) så er det 4 skruer/muttere som holder døra i hengslene, også er det et hengsel til ( den som begrenser hvor mye du kan åpne/benne døra ) og til slutt, ledningsnettet som har en kontakt, enten i døra, eller i bilen.. Kan være greit å sveive ned vinduet, da det er lettere å maskereopp for lakkerer.. 1. Ruta ned. 2. Koble fra ledningene 3. Skru ut det "benne" hengselet 4. Skru av døra. Evnt. demonter dørpanelene, om noe innvendig skulle lakkes.. Sikkert noe rotete, men kjapt skrevet.. =p
sufii Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 Tusen takk, men da skal jeg prøve meg frem ;D
Bimmerlars Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Du må IKKE løsne de fire skruene som holder hengsla, da må du justere etterpå og det er ikke så lett om du ikke har drivi med det før. Det du gjør er å kjøre ned vinduet og ta av kontaktstykket. Så drar du gummibeskyttelsen over dørstopperen tilbake så du kommer til splinten som sitter der (på karosseri siden) og slår ut denne. Så løsner du skruen og mutteren som holder dørhengsla fast i karosseriet. Er skrue oppe og mutter nede om jeg husker rett. Så løfter du døra rett opp og ut. Da kan du bare tre den på igjen og slipper å justere på nytt. Vær forsiktig med forskjermen da det kan være noe trangs imellom der når du løfter den av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå