Julianv Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Heihei Tenkte jeg skulle legge ut en liten prosjekt tråd om bilen min, da den skal gå fra et slitent eksemplar til et mindre slitent eksemplar Her er noen bilder av bilen: Tja hva kan man si mer? Bilen kostet meg 15 lapper, karroseri gått 412 000, motor ca 160-180. Ingen ulyder fra motor eller gir. Negative ting: Noen foringer i understell som har tatt kvelden(Fulgte med en bærearm) og så er det en foring bak oppe tror jeg, litt rust på kanaler og et lite hull i gulv. Planen var å få bilen i strøken stand igjen. Rust skal fikses til våren og tectyleres skikkelig. Girkasse skal få en service/overhaling og diffen skal byttes olje på. Motor er allerede tatt en liten service på, der olje + filter, bensinfilter, plugger og plugghetter ble byttet. Radiator er også byttet, samt vannpume, termostat og alt som hører med til "renovering" av kjølesystem Er også planen å få på rieger øyelokkene som pappa kjøpte til meg til jul (Han er minst like bmw frelst som meg og har e39 525tds chippet med 19" og senk, svarte nyrer osv. Skal se om jeg får lagt inn bilde vis det skulle være interresant Han har også en 118d som bruksbil ) Ellers skal bilen senkes drastiskt (snakker vi coilovers?) noen fine brede 18" med stooor kant og ellers skal den vel egentlig bare bli strøken! PS: Det kan gå tregt framover da jeg fremdeles går på skole og lønnen fra ekstrajobb ikke er så ekstremt høy
Julianv Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 Forresten så er nyrene lakkert svarte (bilens farge) etter de bildene er tatt Målet er svart, svart og mere svart bil Sikler fælt på de "sotete" lyktene på gs, men over 4000 syns jeg er litt drastisk. Noen tips til soting av de jeg har nå? Som helst ikke minsker lysstyrken for mye da lysene i e34 er helt latterlig. Lyser jo bare rett forann bilen og ikke langs sidene av veien
MatsBekk Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Heisann, flott bil du har fått deg! sota lamper er drit tøft og visst økonomien ikke strekker seg helt til sota DE lamper fra GS, så er det en amerikansk side som selger ferdigkutta sotefilm til frontlampene for 42$ og dem shipper, så blir ca 250kr det er så enkelt som at du bare tar ut lampene, vasker dem og limer dem på, og resultatet blir overaskende bra! Her er link: http://www.decalfx.com/pre_cut_lens_film_kits.html Lykke til!
Stianvi Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 ellers har de vel sota DE til en litt rimeligere pris på koed.no vil jeg tro=)
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Takk for tips og tilbakemelding Var 1000 kr billigere på koed ja, men fremdeles litt heftig pris hehe. Får se om jeg får bestilt de filmene Noen som har god erfaring med de? Forresten så skal bilen få litt ny lakk rundtom når rusten blir tatt. Er noe rød grunning på døren fra tidligere eier som tydeligvis ikke kan noe om rust og rustbehandling. Ser ut som han bare har sprayet rett på rusten..
MatsBekk Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 har ikke erfaring med denna filmen selv, men kjenner en som kjøpte dem, og det så ganske lett ut og montere det.. filmen var ganske tykk så regner med den tåler ett par steinsprut uten og bli ødelagt
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Jo forresten. Går det ikke an å bare kjøpe sotefilm fra bilxtra e.l? Jobber på bilxtra og der koster slik film meg knappe 30 kr såvidt jeg husker Å kutte skal jeg nok klare selv truur jeg EDIT: Kom på flere ting jeg har gjort med bilen.. Montert i anlegget som var i galanten jeg hadde tidligere: frontsett - Morel tempo 6 Baksett - Husker ikke navnet men er 4" komp sett som passet rimelig greit baki hattehyllen. Forsterker: Dynabel Bf 0756 (6 kanaler) Subwoofer: Seas lotus 10" som skal monteres mellom baksetene i den skiposeluken
MatsBekk Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Jo forresten. Går det ikke an å bare kjøpe sotefilm fra bilxtra e.l? Jobber på bilxtra og der koster slik film meg knappe 30 kr såvidt jeg husker Å kutte skal jeg nok klare selv truur jeg Det er bare og prøve vet ikke hvor tykk denne filmen du evt kjøper der er og hvor godt den tåler vær og vind, men prøv! og legg ut bilder, så ser vi hvordan det går og hvordan evt resultatet blir!
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Skal kjøpe litt i dag og se hvordan det går jeg Kommer såklart bilder her etterpå Vis ikke har jeg alltid sotespray som backup da
Julianv Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Da var sotefilm og sånn kjøpt inn Skal se om jeg får gjort dette i dag eller imorgen så skal jeg legge ut bilder sånn at dere kan se om min plan gikk bra
Julianv Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Kom også på at jeg har montert ett hvitt blinklys forann men får faen ikke av det andre oransje Hva sier dere? Sotete oransje eller sotete hvite? Blir nok sotespray på de, samt baklykter, mens frontlys blir bare tatt film på trooor jeg Tenkte rimelig mye soting av innerdelen av baklyktene(altså de på selve bagasjeluken) og litt lettere på de ytterste.
Julianv Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Da har det skjedd et par ting med bilen Ble ikke så mye som jeg håpet pga kraftig kulde i garasjen Litt random bilder: Kameraten min som sitter og koser seg med nytt luftverktøy Soting in progress Ja det er litt "noobish", men virker nå bilde av motorrom sotet oransje blinklys forann Nye kompressoren 412 l/min 50 l/tank 3hk 2sylinder motor Temmelig bra futt i den ja. tja bare bilde av bilen egentlig Slik blir sotingen av indre del av lykten seende ut. Ytre blir lettere sotet på fredag Øyelokkene montert Slik det ser ut med sotet oransje blinker Bilde av baken etter soting Og enda et Og andre siden Bærearm ble prøvd byttet, men kaldt vær, for svak muttertrekker og ikke nok verktøy tilgjengelig satt en stopper for det Noen som har peil på hva som bruker for å holde kulen igjen på denne? Er snakk om øvre og nedre bærearm høyre forann. Så ut som torx? Forresten: Bilder av galanten Så rimelig bra ut med 19"ere og senk, samt ulakket v6fanger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå