Gå til innhold

m43 går ikke på tomgang/plugger blir fort sotete

Anbefalte innlegg

Skrevet

har litt problemer med min 316i, og tenkte det muligens var hjelp å få her. Saken er den at motoren går meget ujevnt, og går svært sjelden på tomgang. jeg må holde den igang med gassen for å unngå at den kveles.

Noe annet er at den også av og til ikke reagerer hvis jeg gir gass, jeg kan holde inne gasspedalen lenge før jeg hører et "klikk" og først da kommer motoren på turtall. Har nettopp skiftet plugger og disse ble sotete nesten med engang. Mulig det er lambdasonden feilen ligger i?

på forhånd takk for all hjelp! :)

Skrevet

skal gjøre det! Men det er frieksos i eksosanlegget, så det kan være derfor det blir feil med lambasonden? Men kan prøve å ta ut kontaktene ;)

Skrevet

tok ut kontakten til lambdasonden, og da gikk den nesten ikke i det hele tatt! Så den ser ut til å fungere. Lambdasonden var jo et stykke bak på eksosanlegget, så det kan være at frieksosen kommer ut før. Skal finne ut hvor det er, og få sveiset det. Ellers kom jeg til å tenke på at det kan være noe slags form for gasspjeld som har satt seg fast? Muligens LMM er gåen. Jeg tror det er gasspjeldet pga klikking når jeg gir gass, og dårlig gassrespons. Men det er sikkert flere ting som slår inn samtidig, og gjør det dårlig. Blandingen ser definitivt ut som et problem. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...