Bushnell Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Hallo skulle montere på eksosmanifoilene mine i dag, den bakerste gikk fin, men når jeg skulle ta den fremste gikk det galt. litt lenger bak er det en slags fjæring og inni der virka det som om rørene glapp fra hverandre og manifoilen er da 2 cm for langt frem. jeg prøvde forgjeves å dytte det sammen igjen uten hell, er det noen som har noen tips for hvordan jeg kan få det sammen igjen? her er et bilde som viser hvor jeg mener (med rød ring rundt)
kimsta Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Halloskulle montere på eksosmanifoilene mine i dag, den bakerste gikk fin, men når jeg skulle ta den fremste gikk det galt. litt lenger bak er det en slags fjæring og inni der virka det som om rørene glapp fra hverandre og manifoilen er da 2 cm for langt frem. jeg prøvde forgjeves å dytte det sammen igjen uten hell, er det noen som har noen tips for hvordan jeg kan få det sammen igjen? her er et bilde som viser hvor jeg mener (med rød ring rundt) Det er den fleksible delen på røret som er problemet ditt. Den har blitt strekt ut, å den får du ikke pressa tilbake. Kan virke som et trekkspill men fungerer desverre ikke sånn..åssen klarte du å strekke den ut 2 cm? er den brukt? eller en ny del? Den er der for å avlaste annlegget ditt for vibrasjoner fra motor etc. å uten den knekker det lett opp i sveiseskjøter..få deg en ny rustfri flex å sveis den på akkurat der den gamle sitter nå..
Bushnell Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 jeg skulle sette på eksospakninga så bøyde manifoilen litt utover for å få innmed pakningen, og da glapp det fra hverandre inni der virka det som å så dytta fjæra hele greia fram, den er hvertfall 2 cm for langt frem nå.. lurer på om jeg skal kappe den bort å sette på et rør med eksosklemmer midlertidig til jeg får bestilt en ny en. er hvertfall ikke snakk om å få klemt den sammen igjen virker det som. og ja det er en gammel del, jeg har bytta topp å toppakning så har bare skrudd løs manifoilene, og det var når jeg skulle skru på igjen det skjedde.
kimsta Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 jeg skulle sette på eksospakninga så bøyde manifoilen litt utover for å få innmed pakningen, og da glapp det fra hverandre inni der virka det som å så dytta fjæra hele greia fram, den er hvertfall 2 cm for langt frem nå.. lurer på om jeg skal kappe den bort å sette på et rør med eksosklemmer midlertidig til jeg får bestilt en ny en. er hvertfall ikke snakk om å få klemt den sammen igjen virker det som.og ja det er en gammel del, jeg har bytta topp å toppakning så har bare skrudd løs manifoilene, og det var når jeg skulle skru på igjen det skjedde. ikke vits å prøve å lage noe provisorisk..kjøp en ny flex på biltema ell noe å sveis den på..den var nok litt rusten den du hadde så derfor strakk den seg..er ganske vanlig at skjer
Bushnell Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 ja det er nok en grunn til att gs selger den rørbiten med fleks på men den koster 1400 kr
kimsta Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 ja det er nok en grunn til att gs selger den rørbiten med fleks på men den koster 1400 kr det er ikke dyrt! bare en flex som er rustfri ligger på rundt 1000 lappen..kjøp det røret først som sist du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå