Wacman Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Jeg har en '87 518i som skal bygges om etter litt tid som bruksbil. Da jeg kjøpte den,sto det et avstivet M535 senkesett på den,som var så stivt at det gjorde vondt å kjøre bilen på vanlige slitne veier her i noreg. Er det noen av dere som har noen tips angående litt mer humane senkesett? Som ikke gjør bilen så hard at det trengs nyrebelter før riksveiene forseres. Tatt av M-understellet i dag og bilen spratt TI centimeter opp!! Kjempedigg å kjøre,bortsett fra litt mindre følelse av veien og uten det kule utseendet. Alle sett jeg har funnet er for 6-sylidrede E28'er og de bilene er mye tyngre,så det blir for hardt. Tips,anyone?
Wacman Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Hmm.. Har alle E28 gutta gått i dvale?
StianA Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 http://bmwe28.diskusjonsforum.no/ står kanskje noe her
Rabies Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Bilstein og eibach må vel være en sikker vinner
Morgan GS Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 kan jo levere Spax sett til deg , ca 40mm senk
Wacman Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 jo,men så vidt jeg har sett,er alle de senkesettene til 520 og oppover - foreløpig er dette en 518 og da er den såpass lett at de 6'er settene blir vedig harde. Har som sagt nettopp tatt av ett pga vanvittig hard og stiv bil. Denne bilen skal bygges om skikkelig,men jeg må ha den som bruksbil en liten stund først.
E28 TURBO Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Jeg har Eibach fjører og bilstein dempere. Det er alt for stivt for det du beskriver her. Jeg Ville gått for 25mm senk. 6syl er ikke så mye tyngre at du vil merke det i stivhet, vil påvirke høyden mer etter min erfaring. Demperne har mye å si og. Åssen dempere står på bilen. Vet at røde koni er fine komfortable men gode dempere. Og skal du bare senke litt kan du eventuelt kappe orginal fjører litt så får du jo myke fjører. Jamex er vel ikke spes stive, men de var iallefall før snar å bli litt skjeve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå