Crayzygirl Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 http://www.mb.no/lokalenyheter/article4814871.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Fort gjort det der.. Kjiper´n å ikke kunne leke litt på en parkeringsplass! Bedre enn å leke på veien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crayzygirl Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2010 Fort gjort det der.. Kjiper´n å ikke kunne leke litt på en parkeringsplass! Bedre enn å leke på veien.. Enig... Politier står jo der oppe på vintern.. Tar mange oppi der gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Kjedelige greier... men fort gjort ja! Er mye rart en kan miste lappen for i disse dager... Her hvor jeg bor var det i følge en journalist en 18 åring som mistet lappen fordi han rånet i går. På en parkeringsplass. Politi som er svært aktive i tjenesten og journalister som ikke vet hva dem snakker om, en av to. Helst burde en holde sånt til banen, men er vel bedre å la folk som på død og liv må rase fra seg o.l. gjøre dette på en parkeringsplass? Gi dem en bot fordi dem ble ferska, men la lappen være, mener jeg. Se siste avsnitt: http://www.radios.no/nyheter.php?newsID=5955&katID=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Men å sprenge en bil er nå litt mer alvorlig enn å ha det gøy på en tom parkeringsplass spør du meg. De skulle etter det vi forstod sprenge en bil som allikevel skulle kondemneres. Men dette er såpass alvorlig at vi tok beslag i førerkortet og saken vil bli anmeldt, sier Sigmund Stenhaug ved Malvik lensmannskontor. Slik jeg leser artikkelen er det dette som ligger til grunn for beslaget og ikke selve kjøringen slik det står i overskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusfenrik Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Forsåvidt, det har du helt rett i ErikS. Men som med den artikkelen jeg linket til hvor det står om tap av førerkort for råning, hvor det garantert var snakk om noe helt annet ala råkjøring/sladding/herjing... så tror jeg en må ta påstanden om å "sprenge" en bil med en klype salt. Hadde det ikke stått noe om beslag av en eller annen form for sprengladning eller noe i den dur om det var så alvorlig? Tror bare det var snakk om å ødelegge en gammal bil egentlig. Kanskje det gikk litt over stokk og stein? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Men å sprenge en bil er nå litt mer alvorlig enn å ha det gøy på en tom parkeringsplass spør du meg. Tror ikke de mente det bokstavelig talt, men at de sa "sprenge" som i "kjøre så fælt at motoren blir ødelagt", det tror jeg nok de mente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 hvordan defineres råning? råning fremstår for min del slik at man kjører litt hit og dit, står parkert å snakker med venner, kjører til kebabsjappa, kjører til esso og står der å venter eller snakker med noen kjører å glor på folk osv osv hvor i den norske lov står det at man ikke har ytringsfrihet? om bilene er i forskriftsmessig stand så ser jeg ikke noe argument for førerkortbeslag er de derimot ikke det så har de vel ikke mistet førerkortet for råningen i seg selv, men for andre grunner... politiet har for lite å gjøre la nå ungdommen kjøre ihjel motorene sine på en parkeringsplass på industrifelt fremfor i trafikken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alu Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Veitrafikkloven paragraf 3 står noe om ikke hindre andre i unøde... Vill tippe dem tar ut tiltale etter denne... Essensen er aktpågivende og hensynsfullt Ytringsfrihet har du om alt og alle! Begynn et utsagn med: jeg syntes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Noen du kjenner eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg