Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet på en relativt lett måte å fjerne lakk på m-tech fanger?

Det har seg slik at fangeren min har vært alle regnbuens farger og nå må komme meg ned til et akseptabelt nivå for jeg skal lakke den opp igjen.

Finnes det feks malingsfjerner som er skånsom mot plast? Eller er det det harde bud og stå fire dager å pusse? :lol:

Skrevet
Noen som vet på en relativt lett måte å fjerne lakk på m-tech fanger?

Det har seg slik at fangeren min har vært alle regnbuens farger og nå må komme meg ned til et akseptabelt nivå for jeg skal lakke den opp igjen.

Finnes det feks malingsfjerner som er skånsom mot plast? Eller er det det harde bud og stå fire dager å pusse? :lol:

Bruk et veldig fint våtslippapir. Tar tid, men gjør jobben best syns jeg :)

Skrevet

Hvis du klarer å rive av all lakken med høyttrykkspyler så har det vært dårlig grunnarbeid før den fangeren ble lakkert, evt ikke brukt plastgrunning på før lakkering. Så er ikke alle fangere det nytter å spyle med høyttrykkspyler selv om det er verdt et forsøk.

På jobb bruker vi bare rondellmaskin med P240 på så sliper man fort ned en støtfanger til plastikken iløpet av en ettermiddag, men krever litt størrelse på kompressoren for å klare å drive en rondellmaskin. Finnes også elektriske rondellmaskiner som man kan få kjøpt billig men tror ikke de er like effektive, uansett så ville det spart deg for masse arbeid og såre hender.

Skrevet
Hvis du klarer å rive av all lakken med høyttrykkspyler så har det vært dårlig grunnarbeid før den fangeren ble lakkert, evt ikke brukt plastgrunning på før lakkering. Så er ikke alle fangere det nytter å spyle med høyttrykkspyler selv om det er verdt et forsøk.

På jobb bruker vi bare rondellmaskin med P240 på så sliper man fort ned en støtfanger til plastikken iløpet av en ettermiddag, men krever litt størrelse på kompressoren for å klare å drive en rondellmaskin. Finnes også elektriske rondellmaskiner som man kan få kjøpt billig men tror ikke de er like effektive, uansett så ville det spart deg for masse arbeid og såre hender.

Ja, var nok veldig dårlig grunnarbeid på den. Var vell en grunn til at den flasset av seg selv.. :wink:

Skrevet

Bruker vel gjerne å være det ja :)

Er lite som er så utrivelig som å finne masse gammelt arbeid på en bil når man holder på, spesielt ikke hvis det som har vært gjort ikke har blitt gjort skikkelig når de først gikk igang. Kan skjule seg ganske mye rart under lakken på et tilsynelatende "strøkent" karosseri.

Skrevet

Takk for svar! ja det er både godt og dårlig arbeid på denne fangeren.

Kjenne jeg blir lettere irritert dess lenger jeg holder på med denne fangeren. :lol:

Hadde den bare vært helt plan, hadde det vært "litt" lettere men denne er m tech1 og er buet overalt med masse små innhugg.

Det ensete er bare å pusse altså? :stupid:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...