Gå til innhold

bilen starter ikke

stigi6
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,har en 1993 mod bmw e34 525 24v som ikke vil starte. Bilen starta tiligere men etter litt kjøring så begynte den og fyske. Stoppa da motoren og startan igjen så fynkan igjen. Men nå er den død,kan kjinne og kjinne,lukter bensin men starte ikke. Noen så har peiling på hva som kan være galt? ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket bensinfilter, mitt hadde fryst pga vann og dritt hadde lagt seg i filter og tettet for gjennomstrømning. Da får du samtidig sjekket at bensin pumpa mater ;)

Min startet å fjuske og gå dårlig og kunne gå bra igjen. Stoppa bilen på bensin stasjon og startet ikke igjen.

Min luktet også bensin og røyk ut eksosen, Dysene forstøver vel ikke skikkelig vil jeg tru ved lavt trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket bensinfilter, mitt hadde fryst pga vann og dritt hadde lagt seg i filter og tettet for gjennomstrømning. Da får du samtidig sjekket at bensin pumpa mater ;)

Min startet å fjuske og gå dårlig og kunne gå bra igjen. Stoppa bilen på bensin stasjon og startet ikke igjen.

Min luktet også bensin og røyk ut eksosen, Dysene forstøver vel ikke skikkelig vil jeg tru ved lavt trykk.

tror ikke det er problemet når han sier han ikke har gnist :P

sjekka alle coilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg kan tenke meg at det er veivaksel giveren som har tatt kvelden på denne bilen her, men jeg ville målt tilført spenning til coilene og sjekket at de er godt godset, sjekke motoren sin godsledning osv.

også vist du har tilgang til et ømfintlig måleværktøy så du kan måle signalet som kommer inn på coilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dagene hatt problemer med at bilen min starter som vanlig, men etter å ha parkert og skulle starte igjen etter en stund så har den ikke startet. Den ga liv fra seg, men ble bare med "gnellinga", uten at motoren startet helt opp igjen. Luktet forsåvidt ikke bensin av den da, men jeg åpna dekslet til releene, og pressa alle litt ned og på plass i håp om at det skulle funke. Og det gjorde det! Var dårlig kontakt på bensinpumpe-releet.. det er nå byttet og bilen starter og går som før.. :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...