pettersen Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 bilen lader ikke? jeg byttet dynamo til en jeg hadde liggene som funket sist den var i bruk.. men bilen vil fremdeles ikke lade, noe tips til hva det kan være ? lade rele'? det er foresten en 318is e36
thomjak Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Rart, byttet dynamo selv for 2månder siden og måtte ikke gjøre noe mere for at den skulle starte å lade. Test en dynamo til, lad opp batteriet og se om det hjelper Kanskje batteriet er såpass tomt at dynamo ikke får start så den får ladet
Firefighter Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 har du målt på dynamoen om den lader? Mål på batteriet også....
pettersen Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Skrevet Januar 24, 2010 det er ikkje batteriet i allew ffall får det byttet jeg på onsdag.. har målt om dynamoen lader me det gjør den ikke.. noen som ved om det er noe lada rele på disse bilene eller sitter det i dynamoen ?
HMW Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 har du koblet til den tynne ledningen som går inn til lampa i dashbordet? Lyser denne før du starter bilen? Hvis denne ikke er koblet eller pæra der er gått så er det derfor. Dynamo lader ikke med mindre det er en pære der. Lykke til
pettersen Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Skrevet Januar 24, 2010 nei lade lampa lyser ikkje før jeg starter den , å har prøvd å bytte pære med en som virker mn får fremdeles ikkje lys i den .. å ja den tynne ledninga som går inn på dynamoen er koblet til mn får ikkje full spenning på den får bare 8v på den :S hva kan være galt siden ikkje lade lampa lyser?
pajoe Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Høres ut som brudd på ledningen til ladelampen.
HMW Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 pajoe skrev: Høres ut som brudd på ledningen til ladelampen. trenger ikke være brudd.. som oftest er det bare pæra som har gått.
HMW Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 tomerikk skrev: Typisk feil er i bakstykket på tenningslås. ok, jeg trodde det isåfall ville slå ut på mer enn bare lading. Men mulig det ikke stemmer.
pettersen Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 hmm pæra er ikkje gåen får har prøvd å bytte den.. å det er jo ikke ledninger på lysene det er jo bare ei sånn plate med kontakter på (som på baklyktene) å ser det lite trolig at det skal ryke. ja dynamoen er jordet.. tenningen kan den være gåen ? mulig å fikse eller må jeg ha ny ?
pajoe Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 pettersen skrev: hmm pæra er ikkje gåen får har prøvd å bytte den.. å det er jo ikke ledninger på lysene det er jo bare ei sånn plate med kontakter på (som på baklyktene) å ser det lite trolig at det skal ryke.ja dynamoen er jordet.. tenningen kan den være gåen ? mulig å fikse eller må jeg ha ny ? Pæren sitter i et printkort. Men til det kortet går det ledning. Kan sjekkes ut ved å sette en vanlig prøvelampe til kontakten på dynamoen. Da er prøvelampen plutselig blitt tenningslampe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå