pettersen Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 hmm pæra er ikkje gåen får har prøvd å bytte den.. å det er jo ikke ledninger på lysene det er jo bare ei sånn plate med kontakter på (som på baklyktene) å ser det lite trolig at det skal ryke.ja dynamoen er jordet.. tenningen kan den være gåen ? mulig å fikse eller må jeg ha ny ? Pæren sitter i et printkort. Men til det kortet går det ledning. Kan sjekkes ut ved å sette en vanlig prøvelampe til kontakten på dynamoen. Da er prøvelampen plutselig blitt tenningslampe. sette prøvelampa er jo ikke no vists er det det ? jeg har målt å sett at det kommer strøm til dynamoen . er dette noe standard feil? noe mulig het til å jukse dette til`?
HMW Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 det han mener er å sette prøvelampa og bruke den som ladelampe. Da vil dynamoen begynne å lade hvis det er noe feil med din originale ladelampekrets. Dette er ganske smart og en enkel ting å prøve.
pettersen Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 nå lyser lade lampa , _(den slukker etter start)mn bilen laderfremdeles ikke.. hva anet kan være kødda til?
HMW Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 da.. ville jeg nok prøvd en annen enn den du hadde liggende. Hvor holder du til?
pettersen Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 jeg prøvde med begge to mn sendte den den opp til en fyr som holder på i ommerådet får overhaling å det var ikkje rart den ikkje ladet, spenningsregulatoren var brent .. så nå har jg fått den igjen å alt er klart til montering i morgen (det var den dynamon som stod på motoren da den sluttet å lade ) så satser på at det funker i morgen takk får all hjelpen
pettersen Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 jada blei braa det kobla på alt å starta opp mn bilen ladet fremdeles ikke , det var ein jordings feil mellom dynamo og motor:) så nå funker det flott:)
HMW Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Godt å høre Da fant du jo ut av feilen selv og det gir en god følelse
pettersen Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 stemmer det alltid moro når det funker nå er det bare å fikse litt fusking åsså resten av tingen som må gjøres før eu kontrollen
pettersen Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 stemmer det alltid moro når det funker nå er det bare å fikse litt fusking åsså resten av tingen som må gjøres før eu kontrollen
Morty999 Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 jada blei braa det kobla på alt å starta opp mn bilen ladet fremdeles ikke , det var ein jordings feil mellom dynamo og motor:) så nå funker det flott:) Hva sa jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå