Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
hmm pæra er ikkje gåen får har prøvd å bytte den.. å det er jo ikke ledninger på lysene det er jo bare ei sånn plate med kontakter på (som på baklyktene) å ser det lite trolig at det skal ryke.

ja dynamoen er jordet.. :)

tenningen kan den være gåen ? mulig å fikse eller må jeg ha ny ?

Pæren sitter i et printkort. Men til det kortet går det ledning.

Kan sjekkes ut ved å sette en vanlig prøvelampe til kontakten på dynamoen.

Da er prøvelampen plutselig blitt tenningslampe.

sette prøvelampa er jo ikke no vists er det det ? jeg har målt å sett at det kommer strøm til dynamoen . :?

er dette noe standard feil?

noe mulig het til å jukse dette til`?

Skrevet

det han mener er å sette prøvelampa og bruke den som ladelampe. Da vil dynamoen begynne å lade hvis det er noe feil med din originale ladelampekrets.

Dette er ganske smart og en enkel ting å prøve.

Skrevet

jeg prøvde med begge to mn sendte den den opp til en fyr som holder på i ommerådet får overhaling å det var ikkje rart den ikkje ladet, spenningsregulatoren var brent .. så nå har jg fått den igjen å alt er klart til montering i morgen :) (det var den dynamon som stod på motoren da den sluttet å lade )

så satser på at det funker i morgen :)

takk får all hjelpen :)

Skrevet

jada blei braa det :) kobla på alt å starta opp mn bilen ladet fremdeles ikke , det var ein jordings feil mellom dynamo og motor:) så nå funker det flott:)

Skrevet
jada blei braa det :) kobla på alt å starta opp mn bilen ladet fremdeles ikke , det var ein jordings feil mellom dynamo og motor:) så nå funker det flott:)

Hva sa jeg? 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...