sufii Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Heisann, sist jeg lakkerte noen deler hos en lakkerer like ved kløfta så mente han at fargen på bilen stemmer ikke overens med fargen som står i motorrommet, så da brukte han en eller annen metode for å få riktig lakk farge. Men jeg får ikke tak i samme lakkerer så jeg tok kontakt med han andre, men jeg vet ikke hva farge koden på bilen min er, så det fortalte jeg til lakkereren, men han sa at jeg måtte finne ut fargekoden for at han skulle kunne blande riktig lakk. ( Han hadde ikke utstyr til å finne den riktige fargen ) Noen ideer til hvordan jeg kan finne fargekoden på bilen min? Takk på forhånd.
sufii Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 neivel da får jeg bare søke et annet sted.
sufii Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 Jo, du det har forsåvidt jeg også skjønt. Men hvor er det jeg får muligheten til å skanne fargen min?
DJ RS2 Matrix Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 du kan jo ta ein tur innom et anna lakkverksted å få dei til å sjekka fargen på bilen med dei lakk prøvene dei har fått i fra bmw elns.
Simpel Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Fant et spor til deg på et annet forum via google "Takker for alle svar,men den lappen jeg har som koden skal stå på er helt "slitt" ut så jegser ikke hva som står på den lengre... Men jeg kan ta med bilen ned til Billakkspesialisten i oslo å der scanner dem lakken å finner riktig type.. jeg gjorde det med den van jeg hadde før å det ble bra det...... "
sufii Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 Den er god, da blir vel neste stopp billakkspesialisten. Dumt at de stenger så tidlig på st.haugen. Noen andre i Oslo? Takk for hjelpen så langt ;D
Muztang289 Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Har denne "scanneren" på jobben (lærling som lakkerer), vi kaller den for Spectrometer, men vet da f*** om det er riktig til hva det virklig navnet er.. Om du ikke kommer deg innom lakkspes. kan du sende meg en PM, så kan jeg spørre sjefen pent om jeg kunne fått låne denne, og du kommer innom forså scanner den.. Den finner ikke varianter, men den klarer å finne kodene..
lande Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Bare slik at det er nevnt. Dersom bilen din er fargen den er registrert på så skal fargekoden være lagret i et register. Jeg gikk til bavaria og de fant fargekoden på reg. nr.
sufii Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 Åja, det var snillt. Men skal høre hos lakkspesialisten i morgen. Hvis de ikke får det til så sender jeg deg en PM
sufii Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 Jeg tviler på at bilens farge er registrert. Siden på vognkortet står det at fargen er rød, men det er det absolutt ikke. Er en honda farge som jeg fikk beskjed om fra gammle lakkereren.
sufii Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Fant fargekoden hos billakkspesialisten på st. haugen. Tok 10 - 15 min så var det i boks
Muztang289 Skrevet Februar 1, 2010 Skrevet Februar 1, 2010 Fant fargekoden hos billakkspesialisten på st. haugen. Tok 10 - 15 min så var det i boks Det er godt å høre! Brukte dem "scanneren" eller? =) Btw, måtte du betale noe for det?
sufii Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Skrevet Februar 1, 2010 Ja, de brukte denne scanneren, men fikk ikke noe opp på denne. Så måtte han sist bruke gamle metoden med fargelapper og lys. Betalte ingenting, fordi han trodde jeg skulle kjøpe lakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå