Gå til innhold

Div. spørsmål ang. vannlekkasje / åndeslange / motorvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasket motorrommet i går, og skulle i tillegg reparere en sprukken slange. Åndeslangen til innsuget som var sprukket i enden, og jeg kuttet av den flikken og skulle sette den på igjen. Da "sleit" slangen, og den var som tyggis. Kjørte hjem uten slangen på, og i dag tidlig så ristet bilen / motor hele tiden, elendig pådrag osv. Luktet også litt brent fra eksos. Nå står den parkert og jeg venter på ny slange. Men det jeg også tenkte på var om dette kan være vann i plugghull / coilene ? Jeg hadde av dekslene og blåste rent for vann på utsiden, så det ikke skulle ligge igjen noe. Motor startet og gikk helt fint i går.. kjørte ca. 20 km hjem.

Har også lekkasje ved ekspansjonstank, og da er det vel selve ekspansjonstanken som må byttes? Eller hva? Radiator ser bein og fin ut. Og det er rett under tanken lekkasjen er.

Slange nr. 5 som ikke er tilkoblet nå:

8836.gif

Vil vel suge falskluft slik det er nå, og sensorene begynner å tulle og blanding blir feil? Dette jeg har tro på hvertfall.

Skrevet

Bump, kan være vann som ligger igjen i plugghullene og har ikke gjort skade før i dag?

Motor rister, og ikke noe futt..

Skrevet

enkleste løsning er bare å få på slangen igjen og se om den er frisk da kanskje???

Mest sannsynlig vil den trekke falskluft ja og da sier det seg selv at ting ikke fungerer som den skal.

Skrevet

Fikk på en ny slange i kveld, men det ble ikke noe bedre. Hører at det er noen sylindere som ikke er med tror jeg og det blir brennlukt fra eksos.

Kan det da være vann i plugghullene siden bilen starter og går fint i noen minutter når den er kald, også begynner den å riste og gå dårlig?

Jeg er innom tanken på lambda også.. men rart at denne skal ryke p.g.a motorvask?

Uff, angrer på at jeg vasket motor..

Skrevet

HJELP!

Eksos blir varm.. lukter svidd, og motor rister og går elendig. Den gikk fint i 2-3 minutter når den var kald.

Skrevet

kan gå varm hvis den går med f.eks. feil tenning.

Ta ut pluggene dine og legg de i riktig rekkefølge ved siden av motoren. Kjør starter uten plugger i så ser du om det kommer noe opp av hullene. Sjekk pluggene om de har forskjellige farger. Hvis en er stygg har du problemet hos den. Sjekk kabler og div.

Lykke til :)

Skrevet

Var vann i plugghullene ja. Ukjent for meg at motor gikk på alle sylindere i noen minutter, før den plutselig gikk på 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...