Gå til innhold

iDrive og nullstille feilkoder E90

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

iDriven begynte å mase om at jeg måtte bytte bremseklosser, så da gjorde jeg det.

Den fortsetter riktignok å mase. Noen som vet hvordan jeg får nullstilt/fjernet den feilkoden ?

Er en 2007 325d. Navi professional forsåvidt, hvis det skulle ha noen betydning.

NB: mulig dette har blitt tatt opp før, men søkefunksjonen fungerer ikke akkurat nå.

Takker for all hjelp :)

Skrevet

knappene i kombi.. bla deg frem til den du skal ha, hold knappen inne til du får opp reset, trykk, så får du opp end, trykk..

mulig noe dårlig forklart... spør om ikke du får det til..

Skrevet

prøver igjen..

-tenning på

-hold inne knappen i instrumentet(eller obc knappen om du har dette), den du blar for å se service indikering med (ikke den i Idrive, men den i det lille displayet i kombi)

-Når du holder inne får du opp en varseltrekant. bare fortsett å holde.

-Så får du opp første service indikeringen, trolig den som skal tas først.

-Hold inne knappen om det er denne du skal velge, eller trykk for å bla videre.

-Om du holder inne får du opp "RESET ?". Trykk en gang.

Den blir da reset, og du kan bla videre for å resette flere ting, eller så kommer du til "END ?", trykk, og du er ute av menyen. evt bare av med tenning.

var dette bedre? (lenge siden jeg har gjort det, men prøv og se om ikke det stemmer) prøv gjerne noen ganger da ingen får det til på de første forsøkene..

lykke til :)

Skrevet

Da har jeg prøvd og det funka egentlig ikke.

Holdt den knappen som sitter på vindusviskerarmen inne. BC står det vel på den.

Men det skjedde ingenting dessverre.

Noen flere tips ?

Skrevet

Har E90 uten iDrive, og på min må du trykke opp, så ned på vippebryteren på hendelen på venstre side (over cruise kontroll). Så blar du opp eller ned til du kommer til menyvalget du vil ha. Stemmer dette for resetting av feilmeldinger og?

Skrevet

Jeg fikk resetta en feilmelding min som dukka opp etter hjulskift(tire pressure sensoren). Da var det og trykke opp på den vippebryteren ja. Så var det bare og bla seg opp og ned i meny'en så dokka opp i dash'en. Med BC knappen som "Ok".

Skrevet

Det er en forskjell på å nulle ut feilmelding fra f.eks. motor. Det har ikke noe med service/bremser å gjøre. Det samme gjelder tire pressure, det er informasjon til fører, ikke feilmelding på bilen - den er vanligvis en smal sak å nulle ut ettersom det er noe som skjer hver gang man bytter hjul.

Jeg har ihvertfall ikke klart å slette noen feilmeldinger ifra I drive eller instr.panel. Dette har blitt gjort med diagnose. Tviler på at det er annerledes på E90. Selv om det selvsagt ville vært veldig praktisk for oss.

Skrevet

ja, dette gjelder ikke feilmelidinger.. beklager om det er jeg som blander.. det finnes litt veeeel mange versjoner.. om du har et bilde, så skal jeg prøve å gi deg en helt korrekt forklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...