Gå til innhold

Forsterkern til subb kutter


Anbefalte innlegg

Hva slags forsterker er dette?

Har dette vært et problem siden utstyret ble montert?

Hvordan er ting koblet?

Ting er koblet sånn det skal,det vet jeg er riktig.

Det var da litt av eit svar!

Her prøver folk å hjelpe deg og du gidder ikkje å gi info.

Skjerp deg eller blir det berre fjortisa uten peiling som prøver å hjelpa deg.

Tony Bardalen har peiling og kan hjelpe deg. (eg og, men eg gidder iallefall ikkje å hjelpe deg før du gir litt info)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forsterker er dette?

Har dette vært et problem siden utstyret ble montert?

Hvordan er ting koblet?

Ting er koblet sånn det skal,det vet jeg er riktig.

Det var da litt av eit svar!

Her prøver folk å hjelpe deg og du gidder ikkje å gi info.

Skjerp deg eller blir det berre fjortisa uten peiling som prøver å hjelpa deg.

Tony Bardalen har peiling og kan hjelpe deg. (eg og, men eg gidder iallefall ikkje å hjelpe deg før du gir litt info)

Da jeg skreiv at alt er koblet riktig så MENTE jeg riktig! Ro deg ned!styrestrøm på remote på spillern,21 kvadrat pluss med automat sikring å like tjukk minus rett i karosseri.

Skal være rimelig grønn for å ikke klare å koble det riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jo den simple biten, men jeg skulle vært mer spesifik. Hvordan er elementene koblet til forsterkeren? Om du belaster forsterkeren med for lav motstand så kan det hende den kutter.

Tipper forsterkeren er 2ohm stabil når den brokobles. Om da disse to elementene er koblet i 1 ohm så vil ikke forsterkeren like dette spesielt godt.

Så, hvordan er elementene koblet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hmm,litt usikker på dette med ohm,men hvert element er er koblet på en utgang hver,har alltid vært koblet sånn så lenge jeg har har brukt dette..Var fornøyd med bassen når dette funket sånn det sku før,som jeg skreiv tidligere så funker det en liten stund når jeg toucher + å remote på forsterkern med en stump ledning,men har ikke samme trykket som før den lille stunden det spiller.

Kanskje jeg skal prøve å koble vekk styrestrømmen til spillern,å skru på denne ledningsstumpen ifra remote på forsterkern å rett bort til + å se om jeg får tilbake "trykket"? Om det blir bra da så er det kanskje utgangen på spillern?

Kan å legge til at jeg stod med hovedstrømkabelen i handa her om dagen å bassen begynte å slå :D

Da var remote ifra spillern å alt annet koblet på,unntatt da hovedstrømmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsterkeren som er brukobla.

Basselementa er anten serie eller parallellkobla.

Forsterkeren din er heilt sikkert ikkje stabil i 1ohm, so du må nok seriekobla basselementa.

Er dei parallellkobla har du nok funnet grunnen til at forsterkeren kutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassera er koblet med plussen på ene utgangen,å minusen på andre utgangen,dem har alltid fungert helt topp sånn!

Det er styrestrømmen på spillern som det er no feil med siden forsterkeren ikke har fått strøm.

Så nå har jeg skrudd på en ledningsstump ifra styrestrømutgangen på forsterkern å rett bort til pluss,spiller som bare det nå,aberet er at jeg må under baksete for hver gang jeg stopper bilen å klikke ut automatsikringen så det ikke står å drar tomt batteri,men det får gå for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er basselementa koblet sammen via pluss på eine elementet til minus på det andre elementer + at dei 2 ledige kontaktene er tilkoblet forsterkeren, er elementa seriekobla.

Da er det rett kobla.

Kor mange forsterkere har du? (enda ein grunn til at det lurt å gi mest muligt info om anlegget ditt. Er lettere for oss som skal hjelpa deg med å finne feilen når me har all info om anlegget ditt)

Remoten ifra spilleren er ikkje beregna på å klare meir enn 2 forsterkere.

Har du fleire enn det, må du inn med relé

Men du trenger ikkje å koble sammen pluss og remote på forsterkeren.

Istedet for å bruke remote utifra spiller, kan du koble deg på remoten som spilleren får.

Da skal nok forsterkeren virke.

Dette forutsetter at spilleren får skikkeligt med strøm.

Originale ledninger til originale spillere i bil er ofte underdimensjonerte. (tynne!)

Bytter du spiller som trekker meir strøm, er det greit å bytte ut til litt tjukkere ledninger

Og so kan du sjekke ladespenningen din. Du prater om 15,5v

Det skal den iallefall ikkje lade! Ladespenningen skal ikkje over 14,4v

Sjekk med eit annen måleinstrument og/eller bytt ut batteriet i det måleintrumentet du brukte sist. (dårligt batteri kan gi for høge målinger på nokre måleinstrument)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...