Gå til innhold

Ulyd ved start av bilen


Anbefalte innlegg

Hey,

sliter med ulyd i subwooferen når jeg starter bilen. Høres ut som om elementet får sånn støy som gjør at kommer "dunkedunkedunk". Har en Blaupunkt forsterker med ledningsnettet som hører til, og RCA kabler til en monoblokk som driver subben. Det kommer kun støy i subben. Noen som vet hvorfor dette skjer? Kan ikke se for meg at det er noe godt for elementet, så jeg har satt en manuell bryter på remote, men er lei av å måtte skru på manuellt etter hver gang jeg skrur på bilen.

Min teori er at startmotoren trekker så mye strøm at forsterkeren slår seg av og på, men ser ingen lys som går av eller noe. Var innom bilradiospes, men der var det ingen hjelp å få....

Vil en batteri-isolator og en kondensator jevne dette ut? Har org batteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom bilradiospes idag og, og denne gang snakket jeg med Terje og de andre, og da var det hjelp å få!

Men vi foretok noen målinger på batteri og strømbelastning, og kom frem til at batteriet var litt lavt, 12.5 hvilespenning, og helt ned i 9.6 ved start av startmotoren. Har satt bilen på lading, og kjøpt meg ny jording på 21 kvadrat, og flyttet jordningpunktet fra batteripol til karosseriet istedenfor. Får se etter en natt med lading om ting bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...