Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann ;)

jeg har en cluth pumpe (slavepumpa) jeg skal lufte, så lurte jeg på åssen olje/veske jeg skal bruke for å få det til.

og er det noen som har noen gode tips på åssen dette skal gå bra ? EVT åssen jeg skal gjøre det.

bilen står uten motor, så utrolig lett å komme til den. ( 318i)

jeg har ikke så alt for god erfaring med bmw, så rett meg så jeg skriver noe feil :)

håper på rakse svar.

Mvh Kristoffer.

Skrevet

Clutchpumpa lufter du nede ved girkassa, altså slavesylindern ! på denne sitter det en nippel .

fungerer på samme måte som å lufte lastebilclutch og bremser ! for optimalt resultat trenger du som så ; en ketchupflask som er tom, en gummislange som passer på nippelen på sylindern og tuten på flasken og en som kan kikke når det kommer opp i bremsevæskebeholderen !

du fyller som så væske på ketchupflaske og tar på ledningen, tar flasken på hodet og presser slik at slangen er tom for luft, så setter du den på clutchsylinderen og presser på ketchupflaska og da vil olja sagte men sikkert gå oppover i systemet med NULL luft bak seg da du trykket ut all luft med olja før du satt på slangen . så når det begynner å øke oppover i beholderen så skrur du bare igjen nippelen og tar av slangen !

funker på samme måte som å lufte bremser :) . bremsene kan forsovidt luftes på 2 måter men dette er den måten jeg har hatt best erfaring med :) .

Send meg en sms så skal jeg komme ut i garasjen å hjelpe deg jeg kriss :)

Snakkes !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...