Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Pleier nå som regel på alle biler å være en liten "plate" eller et "klistremerke" som er festet i karosseriet. De mest typiske stedene dette sitter, er i motorrommet, B-stolpen på høyre eller venstre side, eller bak i bagasjen ( feks. nede ved reservehjulet )

På BMW pleier det nå å være i motorrommet, og på mine biler ( 2 E30 og 1 E32 ) har det alltid stått navnet på fargen på støtdempertårnet..

Har aldri vært borti en E36 før, men er ganske sikker på at den sitter i motorrommet..

Fargekoder pleier å være XXX - tresiffret tall/bokstaver.

Hos BMW går det i tall på de eldre bilene.. Så se etter om du finner denne lile plata eller klistremeket, dermed se etter et tre siffret tall. :-)

Skrevet

Ja, det er jeg klar over

på alle e36 jeg har sett, så står det i motor rommet, men på min er den blitt borte føre jeg kjøpte den..

er jo en mulighet å stikke ut på BMW å høre, men kanskje noen her inne viste det, får jeg gjorde det.

takker for svar

Skrevet
Ja, det er jeg klar over

på alle e36 jeg har sett, så står det i motor rommet, men på min er den blitt borte føre jeg kjøpte den..

er jo en mulighet å stikke ut på BMW å høre, men kanskje noen her inne viste det, får jeg gjorde det.

takker for svar

Hm.. Da er det fort et annet problem..

Men, noe servicehefte eller brukermanual som du har på bilen, kan jo også stå her..

Om ikke, så dra innom et lakkverksted og hør om dem har et Spectrometer ( scanner fargen ) og spør om de kunne hjulpet deg.. :-)

Vet ikke hvor ilandet du bor, men om du bor i Oslo området, så har du Billakk Spesialisten som har en slik en, og dem er nok behjelpelig på akuratt det der.. :-)

Skrevet

Ellers tipper jeg den er titansolber. Kan også være arktissilber hvis den er litt blålig i fargen!

Se på bilen min. Den er arktissilber, men panseret er titansilber :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...