Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle montere xenon HID EAGLE xenon-kit i grøftlysene i dag.

Kittet er type HB4 9006 50W og 4300K.

Begynte veldig bra og monteringen gikk uten prob.

Skulle prøve lysene før jeg monterte plastdeksel o.l, det var da prob kom. Ingen funksjon til å begynne med. Prøvde dermed å snu kontakten på balasteren 180 grader, og da lyste de med det samme. Alt dette ble testet ut med kun tenning på.

Men da jeg skulle kjøre ut bilen ifra garasjen oppdaget jeg at lysene kun virket i noen sekunder før dem begynte å blinke, også tilslutt koble seg ut og gi feilmld på pærefeil.

Stopper jeg motor og prøve igjen bare med tenning så lyser dem normal igjen. Hmmm..

Noen som har en forklaring på hva som er problemet?

Noen som har vært borti samme problemstilling?

Skrevet

Bilen din har eit system som oppdager feil på pærene.

Har du kjøpt eit xenonkit som eliminerer dette systemet?

Forøvrig synes eg at xenon i tåkelys er idioti. Særligt når det er 50w!

Du liker vist å blende andre biler

Skrevet

Du trenger Wirefiks! Eller et xenon kabelkit. Jeg hadde samme problemet, men med wirefiks ble det greit. Problemet nå er forstyrrelser på PDC. Har et xenon kabelkit til overs om du trenger, plug and play ;)

Skrevet
Du trenger Wirefiks! Eller et xenon kabelkit. Jeg hadde samme problemet, men med wirefiks ble det greit. Problemet nå er forstyrrelser på PDC. Har et xenon kabelkit til overs om du trenger, plug and play ;)

Fikk tak i wirefix i går hos dem jeg kjøpte det av. Monterte i dag og alt så fint ut i 10 sek. Ingen feilmld el noe, MEN så begynt høyre lys å blinke igjen, men ikke nok med det. Hele wirefix-enheten eksploderte og det kokte olje-lignende stoff som rant ut av enheten. Dette medførte en smule hektisk situasjon ved å slå av motor/tenning og lys. Kastet meg under bilen og reiv ut "dritten" av ballaster og ledninger.

Etter litt undersøking på arb.benken i etterkant så sjer jeg faktisk at ballaster har max 35W RMS og pærer har 50W. :shock::shock:

Regner med at her ligger hele feilen. Når jeg fikk tak i dem, så sa jeg at jeg skulle har lys til grøftelys, og fikk da en enhet som inneholdt 6000K-sett. Jeg mente jeg trengte 4300K da dette er mere likt hovedlys. Han byttet dermed ut pærene og ledningene fra 6000 til 4300, og regner også med at har tok feil av 35w og 50w ved dette bytte.

Skrevet

Høres ut som at feil

pærer kan være årsaken ja. Det som sprengte var kondensatoren på wirefixen. Monterte nettopp kondensatorer på mine grøft, hadde samme feil som deg, men nå virker de helt perfekt.

Vet at dioder.no selger HB4 sett med digitale ballaster, og da er det ikke bruk for wirefixen og kondensator, da alt dette er innebygget..

Skrevet
Høres ut som at feil

pærer kan være årsaken ja. Det som sprengte var kondensatoren på wirefixen. Monterte nettopp kondensatorer på mine grøft, hadde samme feil som deg, men nå virker de helt perfekt.

Vet at dioder.no selger HB4 sett med digitale ballaster, og da er det ikke bruk for wirefixen og kondensator, da alt dette er innebygget..

Er det et slikt kit du tenker på? Dioder.no

Blir alt i orden med dette så er det verdt å evt bytte til et slikt kit.

Skrevet
Det er ballasten som styrer effekten.

Pærene har ingenting med dette å gjera.

Pærene bestemmer fargetemperaturen.

Var ikke klar over det tidligere, men fikk det forklart av en som har montert tilsvarende på en MB.

Men takker for svar. :)

Skrevet
Om jeg ikke tar helt feil, så har du koblet + - feil på wirefiks, dermed fått en meltdown ;)

Hvordan skal det være mulig da kontaktene passer sammen kun en vei?

Skrevet
Om jeg ikke tar helt feil, så har du koblet + - feil på wirefiks, dermed fått en meltdown ;)

So du koblet wirefix etter ballasten og før pæra?

Skrevet

So du koblet wirefix etter ballasten og før pæra?

Det er heller ikke mulig, da det er helt andre kontakter... Har du noen gang sett hvordan det ser ut eller ville du bare bli med i diskusjonen? Det har nok vært en kortslutning på kondensatoren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...