Gå til innhold

Hjelp ønskes, har du e46 med org Bluetooth/midtkonsoll-oslo?

Trondbrandsen
 Share

Anbefalte innlegg

Latterlig klønete dette egentlig, men får bare fortelle hele historien som den er :mrgreen:

Er generelt litt for flink til å selge unna ting innimellom, og denne gangen gikk det galt. Kjøpte for et drøyt år siden en 2003 e46 320i Touring, med det meste av utstyr, inkludert org. tlf midtkonsoll. Selve mobiltelefonen til innsatsen i konsollen fulgte ikke med, og en ny innsats til min tlf kostet endel. I tillegg bytter man jo tlf innimellom, så den løsningen droppet jeg med en gang. Skjønte først ikke at bilen kunne kommunisere med hvilken som helst tlf via Bluetooth, så begynte å tråle nettet etter en gammel SonyEricsson som passet i den medfølgende holderen. Fant etterhvert en brukt, men fant fort ut at også dette ble en dyr og lite praktisk løsning. Kan jo ikke la en tlf stå i midtkonsollen pga tyveri/kulde, og klønete å måtte fysisk ta denne ut og inn hele tiden. I tillegg viste det seg å koste en god del å ha tvillingkort til begge mobilene, ihvertfall på lang sikt :oops: En annen ting som absolutt også gjorde seg gjeldende, var den fullstendige mangelen på koppholdere foran i bilen, og når jeg fant ut at jeg kunne erstatte midtkonsollen med to koppholdere, ble avgjørelsen om å selge tlfkonsollen komplett med tlf tatt :applause: Jeg hadde da funnet ut hvordan jeg kunne parre min daværende tlf til bilen via Bluetooth, og fant etterhvert også ut at selve tlfkonsollen egentlig bare ga tlf lading, og koblet den til bilens innebygde antenne. Fungerte helt ok uten, og lading får jeg via en vanlig sigarett-lader. Meeeen, det jeg ikke klarte å koble/huske/forstå(velg det som passer), var at tlfkonsollen også hadde en liten knapp, som jeg etter å ha solgt den på finn.no viser seg å være helt nødvendig for å få parret nye tlf til bilen via Bluetooth :roll::roll: Dette oppdaget jeg en stund etterpå, i forbindelse med at jeg hadde kjøpt meg ny mobiltlf. Hadde også rukket å selge den gamle mobiltlf som faktisk var parret til bilen :applause:

Så nå sitter jeg her med en irriterende trådløs vanlig handsfree, som stadig går tom for strøm, og er lite praktisk sammenlignet med å koble tlf til bilen org opplegg :cry: Riktignok skal jeg ikke ha tlfkonsollen i bilen uansett pga koppholder-behovet, men jeg skulle jo tatt vare på den for å bruke den kun akkurat når jeg skal parre en ny tlf til bilen..... Jeg har også forhørt meg med BMW, og selve tlfkonsollen koster 6-7000; kr som er uaktuellt. De nevnte så at dette muligens kunne ordnes via diagnosepluggen, men dette ble trukket tilbake når jeg noe senere forsøkte å bestille time for å få dette gjort :^o

Så spørsmålet er om noen i Oslo-omegn kunne tenkt seg å låne eller leie bort sin tlfkonsoll så jeg får parret bilen med min nåværende tlf via Bluetooth, eller ennå bedre om noen kunne hatt en slik slengene som jeg kunne kjøpt for en overkommelig penge?? Dette er bare snap-on saker som lett lar seg demontere, gjort på en halvtime eller mindre. Har ingen betydning om det følger med innsats til tlf eller ikke, kun at den passer til 2003 320i Touring :!:

Direkte smart kan jeg ikke si jeg føler meg, men man lærer så lenge man lever :mrgreen: Mail trond.gulbrandsen@gmail.com Mob 90781895

Mvh Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...