Gå til innhold

Hjelp med nullstilling av verdier-diagnoseplugg ønskes Oslo

Trondbrandsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

I forbindelse med bytte av alle o-ringer i DobbelVanos systemet

på min M54 2,2 ltr, husker jeg at det i Vanos/Beisan tråden her inne ble anbefalt å få resatt "adaptive motor values" via diagnoseapparat. Har forsøkt å bestille time hos BMW, men de later som om dette problemet ikke eksisterer, og jeg ble litt irritert over ikke bli trodd og forstått, så det ble ingen time der.. Byttet disse for ca 5 mnd siden, og bilen gikk etterpå vesentlig bedre, og helt annen motorkarakteristikk og moment fra bunn var tydelig med en gang. Nå lurer jeg på å få resatt ECU`ens verdier også, for å se om det også kan hjelpe litt på det ganske bensinforbruket på 1,15 i snitt.

Noen som kan hjelpe til i Oslo-omegn, mot betaling selvsagt? :D Jeg er forsåvidt også nyskjerrig på om noen kan klare å få bilen "parret" med en ny mobiltelefon`s Bluetooth via diagnoseapparat, da jeg fysisk mangler knappen som man skal trykke på for å gjøre dette. En hos BMW sa dette kunne være mulig, mens han jeg senere forsøkte å bestille time hos ikke ville ta imot oppdraget da han ikke kunne garantere noe :? Noen?

Mvh Trond Gulbrandsen

Mail trond.gulbrandsen@gmail.com

Mob 90781895 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ECU verdiene er nok overskrevet mange ganger på fem mnd. så det har vel liten hensikt å slette de. Ellers slettes de om du kobler av batteriet i en time. Forbruket er innen normalen ved mye småkjøring og kaldstarter på vinteren. Ellers bør du ta en diagnose å se om det er noen feilkoder. det er jo mye som kan gi høyt forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vel egentlig det selv også, er vel noe av poenget med "adaptive"..

Men jeg fikk en hyggelig tlf bare minutter etter jeg la ut denne posten, fra en som kunne ta dette for "en kebab" som han sa :D Så jeg lar nok han sjekke om det er noen feilkoder, og resette imorgen kveld tenker jeg, Bimmers er bra greier :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...