Towwy Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Har en e30 320i -88 med gåen motor som jeg skal bytte motor i, har en bra motor fra en -83 320i liggende. Spørsmålene i den sammenheng er hvordan dette vill bli. Tenkte og flytte over alt elektrisk, innsug + alt annet ellers som ikke er likt fra -88 til -83 motoren. For den fra 88 har jo motronic, og 83 har jo jetronic. Men hvordan blir det, da -88'ern er cat motor og har 8,8:1 i kompresjonsforhold, mens -83'ern har 9,8:1. Vil det da bli "merkbart" noe mer power i motoren som da får motronic og 9,8:1 i kompresjon? Ettersom motronic motoren org har 129hk med 8,8 komp, mens jetronic'en har 9,8 komp og "bare" 125hk org? Skulle denne "ombyggingen" ellers by på noen problemer?
Stianvi Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 du blir nødt til å lage deg en ledningsnett overgang til instrumenter og bensinpumpe pluss div. hvis du kjøper en haynes manual, så står ledningsnett skjema der for begge modellene. gjorde det samme på min e30 83mod for en tid tilbake og husker jeg knota litt med å få alle instrumentene til å virke. hvis ikke så kan det jo hende noen på forumet her husker hvem ledning som er til hva=)
Fliid Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Uproblematisk ombygging ved å flytte over alle komponenter fra ny styring over på en motor med opprinnelig en gammel styring. Du blir ikke akkurat skutt inn i stolen ved pådrag, selv ved kompresjonsøknig. Om du vil merke stort i det hele tatt, det tror jeg ikke
Towwy Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Skrevet Januar 26, 2010 du blir nødt til å lage deg en ledningsnett overgang til instrumenter og bensinpumpe pluss div. hvis du kjøper en haynes manual, så står ledningsnett skjema der for begge modellene. gjorde det samme på min e30 83mod for en tid tilbake og husker jeg knota litt med å få alle instrumentene til å virke. hvis ikke så kan det jo hende noen på forumet her husker hvem ledning som er til hva=) Nå skal jo jeg flytte over motor-ledningsnettet, så dette blir ikke noe problem. Uproblematisk ombygging ved å flytte over alle komponenter fra ny styring over på en motor med opprinnelig en gammel styring. Du blir ikke akkurat skutt inn i stolen ved pådrag, selv ved kompresjonsøknig. Om du vil merke stort i det hele tatt, det tror jeg ikke Trodde egentlig ikke det skulle bli så store problemer. Nei regnet egentlig ikke med og bli klistret fast i setet, men blir sikkert forbedring i forhold til motoren som står i idag, Sprukket topp, utslitt kam/vipparmer, utslitte stempelringer, antydning til rådebank++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå