Gman Skrevet Januar 26, 2010 Share Skrevet Januar 26, 2010 I dag da jeg sto i kø kom det en kjent lukt inn i kupeen nemlig olje..jeg regnet med at det var fra bilen forran.Da jeg kom hjem åpnet jeg panseret for å se etter lekkasjer.jeg så ingenting bortsett fra at det dampet ut av motoren i bakkant venstre side sett forrfra.Det jeg lurer på er om åndinga kommer ut der og hvis ikke hva kan dette være? Jeg sjekket oljenivå og det var som det skal være.Så åpnet jeg påfyllingslokket og der så jeg litt "guff"..Fargen var lysebrun,litt skummete konsistens.Mulig vann i olja? Jeg har ikke mistet noe vann og temperaturen på motoren er stabil. Svar mottas med takk. PS. Er en M54B30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Er vel mest sannsynlig fra veivhusvent. eller en lekkasje som har komt i kontakt med eksosanlegget. Ser du ikke hvor det kommer fra pga mye søl o.l,så ta en motorvask,lettere å identifisere feil da. Har du mye småkjøring og kaldstarter vil det bli kondens i topplokket,derav denne misfarginga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 hadde samme problemet på min 320dt, men da fann jeg ut att oljepåfyllingslokket var blit litt bendet so de kom olje ut der når jeg kjørte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gman Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 Er vel mest sannsynlig fra veivhusvent. eller en lekkasje som har komt i kontakt med eksosanlegget. Ser du ikke hvor det kommer fra pga mye søl o.l,så ta en motorvask,lettere å identifisere feil da.Har du mye småkjøring og kaldstarter vil det bli kondens i topplokket,derav denne misfarginga. Jeg tror og det er det du sier..men ser ikke noe oljesøl.motorrommet mitt er dønn strøkent;) Ja jeg har endel småkjøring.2 mil til jobb og så hjem..2-3 timer senere så er det ut.Seff er det kondens i toppen..det burde jeg vite. Takker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå