1and0nly Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Det viser seg at disse bilene ikke har like festemuligheter for defa motorblokk varmer, som norske M52'ere. Jeg kjøpte fullt defa warmup sett, koblet opp alt og når det kom til motorblokkvarmeren, så var ikke festeskruene der. Selve varmeren passer med mønsterene til blokken, men på de tyske bilene ble aldri de festene borret opp. Det er mulighet for å borre opp selv, hvis du er handy nokk.. såh, er det noen som har funnet en annen løsning på å feste motorvarmeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 blokkvarmer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1and0nly Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 motorvarmer som varme opp blokk'a... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordsidetuning Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 jeg vil antar alle motorblokker er like er ikke noen vitz og lage den til noen få norske biler anderledes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1and0nly Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 virket ulogisk for meg og, men ble fortalt dette av en på serciveavdelingen hos defa etter å blitt satt over 4 ganger:-P men da fortsto jeg hvorfor jeg ikke fant de boltene jeg skulle skru den fast i.. og defa tok selvsakt bare annsvar for at det ville passe på norske biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 Dere har vel alle hørt om pakker fra BMW, for kaldt klima. Pleier å være spesielt det. Logisk å fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordsidetuning Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 pakker for kald klima ok men endringer på hull eller skrufeste på motorblokker skeptisk og reine blokka blir jo brukt i flere biler http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1and0nly Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2010 endring å endring. På de nordiske har de borret opp ekstra hull slik at man kan feste motorvarmer, men feks på min tysk-importerte bil er det ikke det.(bmw som sparer penger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Januar 27, 2010 Share Skrevet Januar 27, 2010 samma fikk jeg høre på mekonomen da de skulle montere motorvarmer til meg. det løste de ved å lage et brakett med en fjær og en kontaktvarmer(ligger innpå stålet på blokka, ikke i vannet) funker bare sånn hallveis bra, varmeren står på i 8timer mens jeg er på arbeid, men temp nåla rører seg bare så vidt når jeg skrur på tenninga.,., bortkasta penger.,.( e36 323 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 28, 2010 Share Skrevet Januar 28, 2010 det jeg skulle fram til er at det er vel mulig å få en sånn skikkelig blokkvarmer i stede for kontaktvarmer eller hva det kalles. Disse bankes jo inn i frostpluggen. http://wup.defa.com/en/wup_products_preheaters.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Januar 28, 2010 Share Skrevet Januar 28, 2010 Mener å ha hørt at ved en årstall sånn å sånn gikk defa over fra de varmerene som settes inn i blokka (i ett av frostplugg hullene) og over til den som skrues utenpå blokka. Aner ikke hvorfor men er kjølekanalene i blokka annerledes på f.eks. M52 kanskje så man ikke får inn de tradisjonelle varmerene? Tyskerene lager/lagde nok ikke egne blokker for oss i scandinavia. Dette er vel borret opp etter at hver enkelt bil har fått ett destinasjonsland ( utstyrspakke "kaldt klima"? eller lignende ) og/eller fått en ekstrautstyrs bestilling. Men det er jo fullt mulig å få borret og gjenget opp de hullene, tror ikke ett verksted skal ha så mye for det om du ikke vil gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1and0nly Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2010 M52 skal ha plate for å varme opp oljen. arntfinn; har du montert platen på riktig plass? hvis du har klart å montere den fast med godt trykk mot seg så skal den jo fungere som normalt.. Tror jeg skal først prøve med en macgyver-løsning, før jeg vurderer å borre. et verksted tar vanlig timespris, og det er vanskelig å komme til +risikoen for at det kan sprekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 28, 2010 Share Skrevet Januar 28, 2010 Nordsidetuning. Wikipedia er langt ifra ett troverdig leksikon. Støpen er der, men hull er ikke boret opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå