-2r Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 5'ern er gammel nok i år til å få satt inn baksetene gratis. Er det noen som har en guide eller tips til fremgangsmåte for å få varebilen omregistrert til personbil? (Må vel på visning på Biltrangsynet etc?)
Morton Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Nettopp gjort det samme med min E-39. Bilen må vises hos tilsynet med sete og belter montert. Hvis du har originalt beltearrangement fra Bmw er dette ikke noe problem, det som er avgjørende er at beltene er CE merket. På baksetebeltene sitter CE stempelet stemplet inn i selve låsbeslaget (hunn-delen) iallefall på 1999 modell. Hvis ikke tilsynet finner CE stempelet, må du faktisk sette inn belter med dette stempel synlig, litt skummelt det der, fordi på forsetene er CE stempel brodert på en "vimpel" som er sydd fast i selve beltet, men altså ikke bak. Lykke til !!
-2r Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Nettopp gjort det samme med min E-39. Bilen må vises hos tilsynet med sete og belter montert. Hvis du har originalt beltearrangement fra Bmw er dette ikke noe problem, det som er avgjørende er at beltene er CE merket. På baksetebeltene sitter CE stempelet stemplet inn i selve låsbeslaget (hunn-delen) iallefall på 1999 modell.Hvis ikke tilsynet finner CE stempelet, må du faktisk sette inn belter med dette stempel synlig, litt skummelt det der, fordi på forsetene er CE stempel brodert på en "vimpel" som er sydd fast i selve beltet, men altså ikke bak. Lykke til !! Fint, da vet jeg hvem jeg skal spørre Avtalte du bare time hos BT og møtte med bilen der setene var ferdig monterte for visning, eller er det noe byråkrati i forkant?
Morton Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Her i Drøbak er det bare å stille på "drop inn " time, men ikkenoe papirarbeid før det, men somsagt viktig med CE merking, og selvsagt at seteryggene låser seg skikkelig i oppreist stilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå