Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fjerne litt små rust her og der. Er snakk om 2-3 flekker på ca 1-2cm + lett overflate rust nede på hjulbuene fremme. Hva er best/enklest, sandblåse eller pusse?

Og hva slags stoff er anbefalt å bruke etter?

Skrevet

puss til stål med sandpapir. smør på brunox.. kjøpes på evt meconomen. la dette tørke. legg på ett tynt lag med fin sparkel. puss ned for gjevn overflate. grunning og lakk...

Skrevet

Er vel punktsandplåsing jeg har hellet mest mot. Det jeg er mest usikker er hvilket stoff som er best å påføre etterpå.

Noen som har erfaring med rustbullet f eks?

Skrevet

Ja har hørt mye bra om Würth sine produkter, har de sparkel osv også?

Men dette er første gangen jeg skal gjøre dette, etter grunningen er tatt på, hva mer bør jeg gjøre før jeg leverer bilen til lakking hos firma? De skal ta finpussen og lakking.

Skrevet

De har ALT :) stikk innom nærmeste Würth sjappe og få deg konto der.. De kan hjelpe deg med alt du lurer på.. Koster litt, men sparkelen der bruker de blant annet på Møller skadesenteret på Sem, jeg har aldri brukt annet og kommer aldri til å bruke annet. :)

Skrevet

Skjønner ;)

Men det er ikke noe problem å sandblåse, ta på grunning, sparkle og slipe litt ned. Og så la det stå til lakkfirmaet har tid til å ta bilen?

Skrevet

Hmmmm sand blåse små rust i lakk... ja ja. unødvendig :applause: viktige er at flaten er rust fri og ren.. bruker også wurth daglig på jobben... grise dyre produkter og ikke så bra som folk tror.. møller bruker og selger bronox.. en slags syre behandling som ikke påvirker lakk.. som ofte 2komp gjør :applause: ...uansett lykke til med prosjekt. enig med at gravrust skal blåses..

Skrevet
Hmmmm sand blåse små rust i lakk... ja ja. unødvendig :applause: viktige er at flaten er rust fri og ren.. bruker også wurth daglig på jobben... grise dyre produkter og ikke så bra som folk tror.. møller bruker og selger bronox.. en slags syre behandling som ikke påvirker lakk.. som ofte 2komp gjør :applause: ...uansett lykke til med prosjekt. enig med at gravrust skal blåses..

lite tips...vent 2 uker før polering [-X

Skrevet

Huff, mye og mange forskjellig måter å gjøre dette på..

Slip helt ned til metallet, til rusten er helt borte.. Sandblåsing er kanskje det beste, spesielt om det er små punkter med rust..

Når det kommer til alt av produkter som "omdanner rusten" så er det VIKTIG at dette får tørke en god stund, dette trengs å trekkes inn i metallet..

Legg da på sparkel, få dette rett og pent, deretter kanskje fûller for 100% rett overflate.

Og allerede her ville jeg sendt den inn til lakkerer, å latt dem spøryte på grunning, base og klarlakk..

Før dem sender ut bilen, pleier man som regel å rubbe og polere bort overganger osv, så du trenger ikke å tenke på når du får den igjen..

_______

Men, hvordan bil er dette snakk om, og hvor på bilen er det?

Jeg ville kanskje heller vurdert å bare sendt inn hele jobben til lakkerer, da når du får igjen bilen, så har du reklamasjon på jobben dem har utført.. Som igjen vil si, at om det starter å ruste på disse områdene, da kan du reklamere.. Er hvertfall sånn på jobben hos oss og dette er vel et ganske så standar vilkår?

Nå blir dette selvsagt litt dyrere, men jobben blir gjort ordentlig og profosjonelt..

Skrevet

Er en e36. Er helt nede fremme på ved hjulbuene (her ble d btw fjernet rust og lakket hos et firma for ca 1 1\2 år siden, men tydligvis elendig jobb. Flekkene er en ved bagasjeluken og en i dørkarmen.

Skrevet

Jeg ville kanskje heller vurdert å bare sendt inn hele jobben til lakkerer, da når du får igjen bilen, så har du reklamasjon på jobben dem har utført.. Som igjen vil si, at om det starter å ruste på disse områdene, da kan du reklamere.. Er hvertfall sånn på jobben hos oss og dette er vel et ganske så standar vilkår?

Nå blir dette selvsagt litt dyrere, men jobben blir gjort ordentlig og profosjonelt..

Enig. Er dette jeg har gjort på bruksbilene mine. Er kun på store prosjekter jeg gjør alt selv da bilene stort sett blir slipt ned uansett.

Skrevet
Er en e36. Er helt nede fremme på ved hjulbuene (her ble d btw fjernet rust og lakket hos et firma for ca 1 1\2 år siden, men tydligvis elendig jobb. Flekkene er en ved bagasjeluken og en i dørkarmen.

Okey.. Men om du har planer om å beholde bilen og ta godt vare på den, så ville jeg absolutt spandert de ekstra kronene for en ordentlig jobb på et større og mer velkjent verksted.. :-)

Du kan jo prøve å klage til firmaet du hadde jobben hos sist? Det er absolutt verdt forsøket.. :-)

Skrevet

Ser ikke helt poenget med det når det kun er en vanlig bruks bil, i tillegg er det greit å lære seg å fjerne litt smårust selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...